KRRiT ukarała Orange Sport i Radio Maryja
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła kary na nadawców telewizji Orange Sport oraz Radia Maryja.
Orange Polska, właściciel Orange Sport, będzie musiał zapłacić 50 tys. zł za złamanie zakazu reklamy piwa w czasie chronionym. KRRiT zwróciła uwagę, że ta stacja w odczuciu społecznym kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia. ”Emitowanie reklamy piwa w czasie ustanowionym przez ustawodawcę jako chroniony, w telewizji o takim profilu jest szczególnie naganne” – stwierdził regulator.
– Po przeanalizowaniu uzasadnienia podejmiemy decyzję co do naszych dalszych kroków w tej sprawie – informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pytany, czy nadawca odwoła się od kary.
Z kolei Warszawska Prowincja Redemptorystów, nadawca Radia Maryja, ma zapłacić 30 tys. zł kary za emisję ukrytego przekazu handlowego. Analiza KRRiT nagrań z 20 września wykazała, że nadane wystąpienie o. Tadeusza Rydzyka ”zawierało sformułowania o zabarwieniu promocyjnym, których celem było osiągnięcie przez nadawcę skutku reklamowego”. ”Taki przekaz, niewyodrębniony wyraźnie w programie i nieoznaczony w sposób niebudzący wątpliwości, iż jest reklamą i nie pochodzi od nadawcy, może wprowadzać odbiorców w błąd co do swojego charakteru” – zwróciła uwagę Rada. Rydzyk opowiadał m.in. o zjeździe w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej absolwentów pierwszego roku Telewizyjnego Uniwersytetu Biblijnego i rozpoczęciu nowego roku akademickiego.
(KOZ, 30.04.2014)










