Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 30, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT ukarała Orange Sport i Radio Maryja

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła kary na nadawców telewizji Orange Sport oraz Radia Maryja.

Orange Polska, właściciel Orange Sport, będzie musiał zapłacić 50 tys. zł za złamanie zakazu reklamy piwa w czasie chronionym. KRRiT zwróciła uwagę, że ta stacja w odczuciu społecznym kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia. ”Emitowanie reklamy piwa w czasie ustanowionym przez ustawodawcę jako chroniony, w telewizji o takim profilu jest szczególnie naganne” – stwierdził regulator.
– Po przeanalizowaniu uzasadnienia podejmiemy decyzję co do naszych dalszych kroków w tej sprawie – informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, pytany, czy nadawca odwoła się od kary.
Z kolei Warszawska Prowincja Redemptorystów, nadawca Radia Maryja, ma zapłacić 30 tys. zł kary za emisję ukrytego przekazu handlowego. Analiza KRRiT nagrań z 20 września wykazała, że nadane wystąpienie o. Tadeusza Rydzyka ”zawierało sformułowania o zabarwieniu promocyjnym, których celem było osiągnięcie przez nadawcę skutku reklamowego”. ”Taki przekaz, niewyodrębniony wyraźnie w programie i nieoznaczony w sposób niebudzący wątpliwości, iż jest reklamą i nie pochodzi od nadawcy, może wprowadzać odbiorców w błąd co do swojego charakteru” – zwróciła uwagę Rada. Rydzyk opowiadał m.in. o zjeździe w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej absolwentów pierwszego roku Telewizyjnego Uniwersytetu Biblijnego i rozpoczęciu nowego roku akademickiego.

(KOZ, 30.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.