Infor Biznes jest niezadowolony z monitoringu Kantar Media
Infor Biznes (wydawca "Dziennika Gazety Prawnej") ogłosił, że nie będzie już korzystał z monitoringu wydatków reklamowych Kantar Media. Powodem są istotne rozbieżności między tym, co podaje w swoich zestawieniach instytut, a rzeczywistymi wpływami wydawnictwa.
Infor Biznes nie będzie zamawiać w Kantar Media kolejnych raportów z monitoringu wydatków reklamowych, bo na swoim przykładzie dostrzegł istotne rozbieżności pomiędzy tym, co liczy instytut a rzeczywistą wartością sprzedaży. Kantar Media od lat prowadzi monitoring tylko w oparciu o dane cennikowe (bez uwzględniania rabatów). Według jego ostatnich wyliczeń w pierwszym kwartale br. "Dziennik Gazeta Prawna" zanotował spadek wpływów reklamowych w porównaniu z tym okresem ub.r. Tymczasem Infor Biznes zapewnia, że według danych z księgowości spółki wpływy dziennika pozostały na ubiegłorocznym poziomie. Wydawca podkreśla, że Kantar Media nie bierze pod uwagę niestandardowych form reklamowych budujących przychody jego biura reklamy, jak i konkurencyjnych wydawnictw.
(AMS, 24.04.2014)