"Financial Times Deutschland" o nowym dzienniku w Polsce
We wczorajszym "Financial Times Deutschland" członek zarządu Axel Springer Andreas Wiele zapewnia, że decyzja o wprowadzeniu w Polsce przez koncern drugiego dziennika wciąż nie jest przesądzona.
Zarząd Axel Springer w Polsce ciągle nie informuje o projekcie. – Taką przyjęliśmy politykę – mówi rzecznik prasowy zarządu Michał Fijoł. Tymczasem we wczorajszym ”FTD” Andreas Wiele potwierdził, że koncern ”bada, jakie szanse na rynku ma kolejna gazeta codzienna”. Powiedział też: ”Uważamy, że istnieje możliwość rozwoju w segmencie prasy codziennej, powyżej rynku gazet bulwarowych”. Choć Wiele zapewnia, że ostateczna decyzja o wprowadzeniu nowego tytułu na rynek jeszcze nie zapadła, to ”FTD” podaje, że debiut ma nastąpić w marcu, najpóźniej na początku kwietnia. Dla ”FTD” wypowiedziała się także Wanda Rapaczyńska, prezes Agory SA: ”Jest możliwe, że przy takim tempie ekspansji Axel Springer w Polsce będzie za kilka lat decydował także o tym, kto ma zostać polskim premierem. Czy to dobrze dla Polski? Odpowiedź na to pytanie nie należy do Agory”. Według informatora ”FTD” nowy dziennik Axel Springer w założeniu ma być raczej konserwatywny niż liberalny. Ma wykorzystać ujawnione podczas jesiennych wyborów parlamentarnych poparcie Polaków dla konserwatywnego Prawa i Sprawiedliwości.(GK, 01.02.2006)










