Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 16, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spada liczba odsłon w serwisach "Gazety Wyborczej" objętych paywallem

(fot. wyborcza.pl)

Po wprowadzeniu tzw. metrycznego paywalla serwisy internetowe ”Gazety Wyborczej” zanotowały spadek liczby użytkowników, ale nie gwałtowny – wynika z analizy danych Megapanel PBI/Gemius za luty br.

Agora na początku lutego wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu w Internecie do treści ”Gazety Wyborczej”. W każdym miesiącu bezpłatnie można przeczytać 10 dowolnych artykułów z Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i serwisów tworzonych przez lokalne redakcje ”GW”. Po przekroczeniu tego limitu czytelnik otrzymuje propozycję wykupienia jednego z trzech pakietów cyfrowej prenumeraty.
Grupa Gazeta.pl w lutym br., w porównaniu ze styczniem br., straciła 1,8 proc. użytkowników i 11,3 proc. odsłon. Należy brać jednak pod uwagę, że luty jest najkrótszym miesiącem w roku, co mogło mieć na to wpływ.
Większe spadki zanotowały serwisy, które objął tzw. metryczny paywall. Wyborcza.pl straciła 11 proc. użytkowników i 15,8 proc. odsłon, względem stycznia br. Mniej internautów odwiedzało też Wyborcza.biz (spadek o 10,9 proc.) i wykonali oni mniej odsłon (spadek o 26,6 proc.). Wysokieobcasy.pl miały o 31,5 proc. mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej (ubyło 43,2 proc. odsłon).

 

  Luty 2014 Styczeń 2014
Serwis Użytkownicy Odsłony średni czas na użytkownika Użytkownicy Odsłony średni czas na użytkownika
Wyborcza.pl 2 518 806 -11,0% 28 595 277 -15,8% 00:17:27 2 831 422 33 942 172 00:19:58
Wyborcza.biz 1 617 501 -10,9% 14 454 289 -26,6% 00:14:20 1 815 334 19 702 044 00:16:26
Wysokieobcasy.pl 319 231 -31,5% 1 433 400 -43,2% 00:06:57 465 925 2 521 769 00:07:49

Szefowie Agory do danych o spadku odwiedzin podchodzą spokojnie. Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego ”Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za cyfryzację, nie chce komentować najnowszych danych z Megapanelu. – Od początku mówiliśmy, że nie będziemy w pierwszych miesiącach tego komentować. Nie chcemy się odnosić do konkretnych cyfr, dlatego że one są bardzo zmienne i to wiemy od wielu wydawców na świecie, z którymi się konsultowaliśmy. Można z jednej strony ucieszyć się za bardzo, a potem nastąpi spadek po okresie próby. U wydawców, którzy wprowadzili podobne rozwiązanie, to się stabilizowało przez prawie rok – mówi Fusek.
Do końca br. Wyborcza.pl chce pozyskać 40 tys. prenumeratorów, a do końca 2016 roku – 75 tys.

(KOZ, 16.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.