Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 16, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spada liczba odsłon w serwisach "Gazety Wyborczej" objętych paywallem

(fot. wyborcza.pl)

Po wprowadzeniu tzw. metrycznego paywalla serwisy internetowe ”Gazety Wyborczej” zanotowały spadek liczby użytkowników, ale nie gwałtowny – wynika z analizy danych Megapanel PBI/Gemius za luty br.

Agora na początku lutego wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu w Internecie do treści ”Gazety Wyborczej”. W każdym miesiącu bezpłatnie można przeczytać 10 dowolnych artykułów z Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i serwisów tworzonych przez lokalne redakcje ”GW”. Po przekroczeniu tego limitu czytelnik otrzymuje propozycję wykupienia jednego z trzech pakietów cyfrowej prenumeraty.
Grupa Gazeta.pl w lutym br., w porównaniu ze styczniem br., straciła 1,8 proc. użytkowników i 11,3 proc. odsłon. Należy brać jednak pod uwagę, że luty jest najkrótszym miesiącem w roku, co mogło mieć na to wpływ.
Większe spadki zanotowały serwisy, które objął tzw. metryczny paywall. Wyborcza.pl straciła 11 proc. użytkowników i 15,8 proc. odsłon, względem stycznia br. Mniej internautów odwiedzało też Wyborcza.biz (spadek o 10,9 proc.) i wykonali oni mniej odsłon (spadek o 26,6 proc.). Wysokieobcasy.pl miały o 31,5 proc. mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej (ubyło 43,2 proc. odsłon).

 

  Luty 2014 Styczeń 2014
Serwis Użytkownicy Odsłony średni czas na użytkownika Użytkownicy Odsłony średni czas na użytkownika
Wyborcza.pl 2 518 806 -11,0% 28 595 277 -15,8% 00:17:27 2 831 422 33 942 172 00:19:58
Wyborcza.biz 1 617 501 -10,9% 14 454 289 -26,6% 00:14:20 1 815 334 19 702 044 00:16:26
Wysokieobcasy.pl 319 231 -31,5% 1 433 400 -43,2% 00:06:57 465 925 2 521 769 00:07:49

Szefowie Agory do danych o spadku odwiedzin podchodzą spokojnie. Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego ”Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za cyfryzację, nie chce komentować najnowszych danych z Megapanelu. – Od początku mówiliśmy, że nie będziemy w pierwszych miesiącach tego komentować. Nie chcemy się odnosić do konkretnych cyfr, dlatego że one są bardzo zmienne i to wiemy od wielu wydawców na świecie, z którymi się konsultowaliśmy. Można z jednej strony ucieszyć się za bardzo, a potem nastąpi spadek po okresie próby. U wydawców, którzy wprowadzili podobne rozwiązanie, to się stabilizowało przez prawie rok – mówi Fusek.
Do końca br. Wyborcza.pl chce pozyskać 40 tys. prenumeratorów, a do końca 2016 roku – 75 tys.

(KOZ, 16.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 17, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szef Springera o Google: “Jeśli nie chcesz, żebyśmy cię zabili - zapłać”

“Boimy się Google” - napisał Mathias Döpfner, prezes koncernu medialnego Axel Springer, w tekście opublikowanym wczoraj w dzienniku "Frankfurter Allgemeine Zeitung".

“My - i wiele innych firm - jesteśmy uzależnieni od Google” - napisał Döpfner, wskazując, że praktycznie cały rynek reklamy internetowej zależny jest od algorytmów amerykańskiego koncernu. Szef Springera podkreśla, że Google jest klasycznym przykładem firmy, która zdominowała rynek i wykorzystuje to, stosując zasadę “Jeśli nie chcesz, żebyśmy cię zabili - zapłać”. Döpfner zaznacza, że “nie chodzi już tylko o przywłaszczanie treści” (m.in. wykorzystywanie treści wydawców w serwisie Google News), ale o “nasze wartości, nasz obraz człowieka i społeczeństwa, o przyszłość Europy”.
Niemieckie media branżowe, komentując tekst Döpfnera, podkreślają, że jest to pierwszy przypadek tak radykalnego, publicznego ataku szefa ważnego europejskiego medium na amerykański koncern internetowy. Wskazują również, że artykuł można traktować jako apel do polityków o ograniczenie roli Google, m.in. poprzez doprowadzenie do jego podziału.

(LL, 17.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.