W marcu na czele wyników oglądalności były TVP 1 i TVN
Największy udział w rynku miał w marcu TVP 1 wśród wszystkich widzów i TVN w grupie komercyjnej. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika też, że największe telewizje zanotowały gorsze wyniki niż przed rokiem.
Udział Jedynki wyniósł w marcu br. 13,43 proc. (w marcu ub.r. 14,77 proc.). Drugie miejsce w grupie ogólnej zajął TVN z udziałem 12,68 proc. (13,32 proc.), trzeci był Polsat – 12,44 proc. (13,05 proc.), czwarta Dwójka – 9,71 proc. (11 proc.). W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał serialowo-filmowy TVN Siedem z wynikiem 3,41 proc. (3,52 proc.).
Na 20. miejscu zakończył marzec nowy kanał Telewizji Polskiej – TVP ABC, który uzyskał 0,78 proc. udziału w rynku. Z kolei nadający od początku stycznia kanał TVN 24 Biznes i Świat miał w marcu średnio 0,28 proc. udziału w rynku – ponad cztery razy więcej od swojego poprzednika, TVN CNBC (0,06 proc. w marcu ub.r.).
O ile główne telewizje straciły w marcu udział w rynku, o tyle grupy kanałów tematycznych największych nadawców w większości radziły sobie lepiej. Największy udział miały w marcu br. tematyki TVN - dziesięć stacji osiągnęło w sumie 9,27 proc. udziału w rynku (8,71 proc. rok temu). Drugie miejsce zajęły kanały Polsatu – 9,15 proc. (19 kanałów, niewielki spadek z 9,4 proc.), a trzecie – kanały Telewizji Polskiej z wynikiem 9 proc. (dziesięć stacji, wzrost z 5,6 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat liderem był TVN, który miał 14,39 proc. udziału (14,98 proc. rok wcześniej). Dalej uplasowały się: Polsat z udziałem 14,01 proc. (14,77 proc.), Jedynka – 9,72 proc. (11,01 proc.), Dwójka – 8,41 proc. (9,83 proc.) i jedyna w czołówce stacja ze wzrostem, TV Puls – 3,41 proc. udziału (3,13 proc.).
(RUT, 02.04.2014)










