Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 02, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W marcu na czele wyników oglądalności były TVP 1 i TVN

Największy udział w rynku miał w marcu TVP 1 wśród wszystkich widzów i TVN w grupie komercyjnej. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika też, że największe telewizje zanotowały gorsze wyniki niż przed rokiem.

Udział Jedynki wyniósł w marcu br. 13,43 proc. (w marcu ub.r. 14,77 proc.). Drugie miejsce w grupie ogólnej zajął TVN z udziałem 12,68 proc. (13,32 proc.), trzeci był Polsat – 12,44 proc. (13,05 proc.), czwarta Dwójka – 9,71 proc. (11 proc.). W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał serialowo-filmowy TVN Siedem z wynikiem 3,41 proc. (3,52 proc.).
Na 20. miejscu zakończył marzec nowy kanał Telewizji Polskiej – TVP ABC, który uzyskał 0,78 proc. udziału w rynku. Z kolei nadający od początku stycznia kanał TVN 24 Biznes i Świat miał w marcu średnio 0,28 proc. udziału w rynku – ponad cztery razy więcej od swojego poprzednika, TVN CNBC (0,06 proc. w marcu ub.r.).
O ile główne telewizje straciły w marcu udział w rynku, o tyle grupy kanałów tematycznych największych nadawców w większości radziły sobie lepiej. Największy udział miały w marcu br. tematyki TVN - dziesięć stacji osiągnęło w sumie 9,27 proc. udziału w rynku (8,71 proc. rok temu). Drugie miejsce zajęły kanały Polsatu – 9,15 proc. (19 kanałów, niewielki spadek z 9,4 proc.), a trzecie – kanały Telewizji Polskiej z wynikiem 9 proc. (dziesięć stacji, wzrost z 5,6 proc.).

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=1:|TVP+1|TVN|Polsat|TVP+2|TVN+Siedem|TV+Puls|TVN+24|TVP+Info|TV+4|Polsat+2|2:|Dane:+Nielsen+Audience+Measurement+&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10|2,15&chxr=0,0,4000000|1,0.5,10.5&chxs=0,000000,0,0,t,676767|1,000000,10.5,0,l,676767|2,000000,10,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=a,0,12&chs=700x380&cht=bvg&chco=3366CC,008000&chds=0,16,0,16&chd=t:14.77,13.32,13.05,11.00,3.52,2.88,3.05,3.03,3.10,1.72|13.43,12.68,12.44,9.71,3.41,3.09,3.08,2.86,2.53,1.51&chdl=marzec+2013|marzec+2014&chdlp=t&chma=10,10,30,35&chm=N,000000,0,0:10,10.5,1|N,000000,1,0:10,10.5,1&chtt=Udzia%C5%82y+w+widowni+telewizyjnej+w+grupie+og%C3%B3lnej+%28w+proc.%29&chts=000000,14.5

Natomiast w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat liderem był TVN, który miał 14,39 proc. udziału (14,98 proc. rok wcześniej). Dalej uplasowały się: Polsat z udziałem 14,01 proc. (14,77 proc.), Jedynka – 9,72 proc. (11,01 proc.), Dwójka – 8,41 proc. (9,83 proc.) i jedyna w czołówce stacja ze wzrostem, TV Puls – 3,41 proc. udziału (3,13 proc.).

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=1:|TVN|Polsat|TVP+1|TVP+2|TV+Puls|TVN+Siedem|TV+4|TVN+24|TVP+Seriale|Polsat+2|2:|Dane:+Nielsen+Audience+Measurement+&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10|2,15&chxr=0,0,4000000|1,0.5,10.5&chxs=0,000000,0,0,t,676767|1,000000,10.5,0,l,676767|2,000000,10,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=a,0,12&chs=700x380&cht=bvg&chco=3366CC,008000&chds=0,16,0,16&chd=t:14.98,14.77,11.01,9.83,3.13,3.58,2.89,2.35,0.92,1.74|14.39,14.01,9.72,8.41,3.41,3.29,2.59,2.57,1.52,1.46&chdl=marzec+2013|marzec+2014&chdlp=t&chma=10,10,30,35&chm=N,000000,0,0:10,10.5,1|N,000000,1,0:10,10.5,1&chtt=Udzia%C5%82y+w+widowni+telewizyjnej+w+grupie+16-49+%28w+proc.%29&chts=000000,14.5

 

(RUT, 02.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.