Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP  |  Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Kwiecień 02, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Takich projektów jak "Wprost Biznes" będzie przybywać

Jacek Czynajtis

Po pierwsze punkt dla AWR Wprost za uruchomienie tygodnika wyłącznie w wersji elektronicznej. Koszty licencji uznanych na świecie magazynów o tematyce gospodarczej, malejąca liczba PSD w sieciach kolporterskich oraz mniejsze wydatki na reklamę prasową skłaniają do rewizji wielu printowych modeli biznesowych.

Przy tak dużej dynamice wzrostu tabletów i smartfonów na rynku, wsparciu partnerów reklamowych (w przypadku "Wprost Biznes" Orlenu), braku konieczności kupowania drogich licencji i synergii, jaką może odnaleźć wydawca wykorzystując obecne zasoby redakcyjne, back-officowe i reklamowe - widzę duże szanse na powodzenie tego projektu. To już drugi tygodnik opinii, który w oparciu o własne zasoby redakcyjne będzie starał się zagospodarować obszar związany z gospodarką.  Mimo, że na rynku dzienników i magazynów i serwisów online o tematyce ekonomicznej mamy już kilka uznanych tytułów, to biorąc pod uwagę rosnącą liczbę przedsiębiorców w Polsce i ogromny wysyp start-upów wydaje się, że liczba osób zainteresowanych biznesem i jego kulisami będzie systematycznie rosnąć, co może znacząco pomóc wydawcom, oferującym jakościowy kontent, w pozyskaniu stałych czytelników będących dla marketerów atrakcyjną grupę celową, charakteryzującą się zazwyczaj wyższą siłą nabywczą oraz obiecującymi preferencjami zakupowymi.
Co do szaty graficznej - wydaje się bardzo przejrzysta, ułożona, ale oceniam to jako laik - ten obszar wolałbym zostawić ekspertom od designu printowego. Natomiast z całą pewnością, dzięki bogatej infografice i technice kątów, widzę duży potencjał na zastosowanie bardziej zaawansowanego narzędzia z obszaru digital publishing, umożliwiającego zastosowanie elementów interaktywnych i multimedialnych bardzo zwiększających czas przebywania na stronie i zaangażowanie czytelnika. Są one pożądane przez marketerów, którzy coraz częściej korzystają z tej właśnie formy dotarcia do grup celowych.
Jestem przekonany, że w najbliższych kilkunastu miesiącach projektów wydawniczych zbudowanych wyłącznie w wersji elektronicznej będzie znacznie więcej.

(02.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.