RECMA: ZenithOptimedia najskuteczniejszym domem mediowym w Polsce
24 wygrane przetargi dają ZenithOptimedia najlepszą pozycję w zestawieniu Compitches (za 2013 rok) publikowanym przez RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry). Ranking ten ocenia skuteczność biznesową i konkurencyjność w pozyskiwaniu budżetów mediowych.
RECMA opublikowała doroczny raport dotyczący skuteczności biznesowej domów mediowych w Polsce sporządzany na podstawie danych samych domów mediowych, monitoringu prasy branżowej, danych firm badawczych i konsultingowych. Ocenie poddano 19 firm, mierząc liczbę straconych i pozyskanych biznesów (powyżej określonej kwoty).
Najbardziej skutecznym domem mediowym okazał się ZenithOptimedia, który zdobył 15 pkt. Za nim znalazły się: MediaCom (13 pkt.), Universal McCann (9 pkt.), Starcom (9 pkt.), Arena (5 pkt.), Carat (5 pkt.). Najgorzej w tym zestawieniu wypadły: MediaVest (- 9 pkt.), Havas Media ( - 2 pkt.) i BPN (-2 pkt.).
(DR, 25.03.2014)










