"Auto-Moto" Bauera dogania "Top Gear" Springera
W 2013 roku trzy miesięczniki motoryzacyjne: "Auto-Moto" (Wydawnictwo Bauer), "Auto Motor i Sport" (Motor-Presse) i "Classic Auto" (Stratos Concept) poprawiły sprzedaż - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
W 2013 roku trzy miesięczniki motoryzacyjne: "Auto-Moto" (Wydawnictwo Bauer), "Auto Motor i Sport" (Motor-Presse) i "Classic Auto" (Stratos Concept) poprawiły sprzedaż - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Pozycję lidera w segmencie utrzymuje magazyn "Top Gear" (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 43 678 egz. (spadek o 7,8 proc. w porównaniu z rokiem 2012). Drugie miejsce zajmuje "Auto-Moto" – 43 244 egz. (wzrost o 9,1 proc.), a trzecie "Auto Świat Poradnik" (Ringier Axel Springer Polska) – 41 661 egz. (spadek o 2,4 proc.).
Dwa inne pisma z segmentu zanotowały wzrost sprzedaży: "Auto Motor i Sport" o 7,3 proc., do 29 314 egz. i "Classic Auto" o 6,5 proc., do 7651 egz. (MAL)
| Sprzedaż miesięczników motoryzacyjnych | |||||||||
| Styczeń-grudzień 2013 | Styczeń-grudzień 2012 | ||||||||
| Tytuł | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | |||
| Top Gear | 43678 | -7,80% | 44345 | -6,52% | 79072 | -13,40% | 47374 | 47437 | 91312 |
| Auto-Moto | 43244 | 9,12% | 43244 | 9,12% | 84317 | -6,22% | 39631 | 39631 | 89913 |
| Auto Świat Poradnik | 41661 | -2,41% | 41661 | -2,41% | 71966 | -1,51% | 42688 | 42688 | 73066 |
| Auto Motor i Sport | 29314 | 7,25% | 29314 | 7,25% | 57957 | 9,87% | 27332 | 27332 | 52750 |
| Świat Motocykli | 18048 | -15,85% | 18048 | -15,85% | 32321 | -15,10% | 21447 | 21447 | 38069 |
| Automobilista | 8591 | -7,76% | 8620 | -7,87% | 19917 | -5,91% | 9314 | 9356 | 21167 |
| Classic Auto | 7651 | 6,49% | 7715 | 6,83% | 14615 | 1,55% | 7185 | 7222 | 14392 |
(MAL, 15.03.2014)










