TVP Seriale na czele kanałów tematycznych
TVP Seriale jest najchętniej oglądanym kanałem tematycznym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.
W grupie wszystkich widzów TVP Seriale powiększył przewagę nad drugim w zestawieniu kanałem Discovery. Udział TVP Seriale w rynku w okresie styczeń-luty br. wyniósł 1,35 proc. (0,83 proc. w tym okresie ub.r.), a Discovery Channel – 0,84 proc. (0,78 proc. przed rokiem).
W pierwszej dziesiątce kanałów tematycznych znalazły się cztery telewizje nadające w ramach bezpłatnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej: TVP Rozrywka - 0,81 proc. (nadaje od połowy kwietnia ub.r.), Polo TV – 0,78 proc. (wzrost z 0,59 proc.), ATM Rozrywka – 0,72 proc. (wzrost z 0,66 proc.) i Eska TV – 0,62 proc. (wzrost z 0,41 proc.). Wśród telewizji dziecięcych liderem ex aequo były MiniMini+ i Nickelodeon z 0,67 proc. (udział MiniMini+ spadł z 0,82 proc., a Nickelodeonu wzrósł nieznacznie z 0,64 proc.).
| Grupa +4 | Luty 2013 | Luty 2014 | |||
| Kanał | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
| 1 | TVP Seriale | 57822 | 0,83% | 94642 | 1,35% |
| 2 | Discovery | 54018 | 0,78% | 59047 | 0,84% |
| 3 | TVP Rozrywka | 56979 | 0,81% | ||
| 4 | Polo TV | 40829 | 0,59% | 54602 | 0,78% |
| 5 | ATM Rozrywka | 45547 | 0,66% | 50382 | 0,72% |
| 6 | MiniMini+ | 57083 | 0,82% | 47361 | 0,67% |
| 7 | Nickelodeon | 44344 | 0,64% | 46794 | 0,67% |
| 8 | Eska TV | 28658 | 0,41% | 43571 | 0,62% |
| 9 | TVP Sport | 24703 | 0,36% | 42648 | 0,61% |
| 10 | TVN Style | 44554 | 0,64% | 42127 | 0,60% |
W grupie komercyjnej TVP Seriale wyprzedził ubiegłorocznego lidera Discovery Channel. Udział TVP Seriale wzrósł rok do roku z 1,02 proc. do 1,58 proc., a Discovery – z 1,22 proc. do 1,27 proc. W pierwszej dziesiątce kanałów tematycznych znalazły się cztery telewizje nadające w ramach bezpłatnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej: Eska TV – 1,11 proc. (wzrost z 0,76 proc.), Polo TV – 1,1 proc. (wzrost z 0,89 proc.), ATM Rozrywka – 0,79 proc. (wzrost z 0,68 proc.) i TVP Rozrywka - 0,74 proc.
| Grupa 16-49 | Luty 2013 | Luty 2014 | |||
| Kanał | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
| 1 | TVP Seriale | 28180 | 1,02% | 43398 | 1,58% |
| 2 | Discovery | 33747 | 1,22% | 34834 | 1,27% |
| 3 | Eska TV | 21017 | 0,76% | 30466 | 1,11% |
| 4 | Polo TV | 24644 | 0,89% | 30202 | 1,10% |
| 5 | TVN Style | 24212 | 0,87% | 22548 | 0,82% |
| 6 | ATM Rozrywka | 18753 | 0,68% | 21690 | 0,79% |
| 7 | AXN | 27217 | 0,98% | 20510 | 0,75% |
| 8 | TVP Rozrywka | 20326 | 0,74% | ||
| 9 | Comedy Central | 18186 | 0,66% | 18860 | 0,69% |
| 10 | TVP Sport | 7877 | 0,28% | 18856 | 0,69% |
Wśród telewizji informacyjnych największą oglądalność miał TVP Info. Udział kanału wyniósł 2,86 proc. (spadek z 3,02 proc. rok wcześniej), TVN 24 – 2,75 proc. (spadek z 2,98 proc.), Polsat News – 1,07 proc. (wzrost z 0,97 proc.), Superstacji – 0,21 proc. (wzrost z 0,19 proc.). W grupie komercyjnej TVN 24 miał 2,32 proc. udziału (bez zmian), TVP Info – 1,24 proc. (spadek z 1,43 proc.), Polsat News – 0,9 proc. (wzrost z 0,76 proc.), Superstacji – 0,1 proc. (wzrost z 0,07 proc.).
Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. TVP Info stał się ogólnoinformacyjny, a pasma regionalne przeniesiono do nowego kanału TVP Regionalna, który w okresie styczeń-luty br. miał 1,11 proc. udziału w rynku (0,52 proc. w grupie komercyjnej). W połowie lutego br. kanał TVP Info wrócił z MUX 1 na MUX 3.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 06.03.2014)










