Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 06, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Seriale na czele kanałów tematycznych

TVP Seriale jest najchętniej oglądanym kanałem tematycznym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.

W grupie wszystkich widzów TVP Seriale powiększył przewagę nad drugim w zestawieniu kanałem Discovery. Udział TVP Seriale w rynku w okresie styczeń-luty br. wyniósł 1,35 proc. (0,83 proc. w tym okresie ub.r.), a Discovery Channel – 0,84 proc. (0,78 proc. przed rokiem).
W pierwszej dziesiątce kanałów tematycznych znalazły się cztery telewizje nadające w ramach bezpłatnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej: TVP Rozrywka - 0,81 proc. (nadaje od połowy kwietnia ub.r.), Polo TV – 0,78 proc. (wzrost z 0,59 proc.), ATM Rozrywka – 0,72 proc. (wzrost z 0,66 proc.) i Eska TV – 0,62 proc. (wzrost z 0,41 proc.). Wśród telewizji dziecięcych liderem ex aequo były MiniMini+ i Nickelodeon z 0,67 proc. (udział MiniMini+ spadł z 0,82 proc., a Nickelodeonu wzrósł nieznacznie z 0,64 proc.).

 

  Grupa +4 Luty 2013 Luty 2014
  Kanał AMR SHR % AMR SHR %
1 TVP Seriale 57822 0,83% 94642 1,35%
2 Discovery 54018 0,78% 59047 0,84%
3 TVP Rozrywka     56979 0,81%
4 Polo TV 40829 0,59% 54602 0,78%
5 ATM Rozrywka 45547 0,66% 50382 0,72%
6 MiniMini+ 57083 0,82% 47361 0,67%
7 Nickelodeon 44344 0,64% 46794 0,67%
8 Eska TV 28658 0,41% 43571 0,62%
9 TVP Sport 24703 0,36% 42648 0,61%
10 TVN Style 44554 0,64% 42127 0,60%

W grupie komercyjnej TVP Seriale wyprzedził ubiegłorocznego lidera Discovery Channel. Udział TVP Seriale wzrósł rok do roku z 1,02 proc. do 1,58 proc., a Discovery – z 1,22 proc. do 1,27 proc. W pierwszej dziesiątce kanałów tematycznych znalazły się cztery telewizje nadające w ramach bezpłatnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej: Eska TV – 1,11 proc. (wzrost z 0,76 proc.), Polo TV – 1,1 proc. (wzrost z 0,89 proc.), ATM Rozrywka – 0,79 proc. (wzrost z 0,68 proc.) i TVP Rozrywka - 0,74 proc.

 

  Grupa 16-49 Luty 2013 Luty 2014
  Kanał AMR SHR % AMR SHR %
1 TVP Seriale 28180 1,02% 43398 1,58%
2 Discovery 33747 1,22% 34834 1,27%
3 Eska TV 21017 0,76% 30466 1,11%
4 Polo TV 24644 0,89% 30202 1,10%
5 TVN Style 24212 0,87% 22548 0,82%
6 ATM Rozrywka 18753 0,68% 21690 0,79%
7 AXN 27217 0,98% 20510 0,75%
8 TVP Rozrywka     20326 0,74%
9 Comedy Central 18186 0,66% 18860 0,69%
10 TVP Sport 7877 0,28% 18856 0,69%

Wśród telewizji informacyjnych największą oglądalność miał TVP Info. Udział kanału wyniósł 2,86 proc. (spadek z 3,02 proc. rok wcześniej), TVN 24 – 2,75 proc. (spadek z 2,98 proc.), Polsat News – 1,07 proc. (wzrost z 0,97 proc.), Superstacji – 0,21 proc. (wzrost z 0,19 proc.). W grupie komercyjnej TVN 24 miał 2,32 proc. udziału (bez zmian), TVP Info – 1,24 proc. (spadek z 1,43 proc.), Polsat News – 0,9 proc. (wzrost z 0,76 proc.), Superstacji – 0,1 proc. (wzrost z 0,07 proc.).
Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. TVP Info stał się ogólnoinformacyjny, a pasma regionalne przeniesiono do nowego kanału TVP Regionalna, który w okresie styczeń-luty br. miał 1,11 proc. udziału w rynku (0,52 proc. w grupie komercyjnej). W połowie lutego br. kanał TVP Info wrócił z MUX 1 na MUX 3.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 06.03.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.