Biedronka, Adidas i Orange najczęściej dostrzeganymi sponsorami sportu
Za najaktywniejsze marki angażujące się w sponsoring sportu uważane są: Biedronka, Adidas i Orange - wynika z badania „Sponsoring Monitor”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Badanie podsumowujące ub.r. w sporcie i kulturze w kontekście sponsoringowym wykazało, że najczęściej w sport angażują się marki: Adidas, Orange i Biedronka. Ta ostatnia odnotowała także największy wzrost rozpoznawalności dzięki sponsoringowi (o 15 pkt proc.), jaki prowadziła w ciągu ostatnich czterech lat. Kolejne były: T-Mobile (8 pkt proc.) i Coca-Cola (7 pkt proc.).
Z raportu wynika, że najbardziej zauważalni są sponsorzy piłki nożnej (75 proc. zauważalności sponsora). Spośród nich na prowadzeniu jest Biedronka (22 proc. wskazań) i T-Mobile (19 proc. wskazań).
Kolejną dyscypliną, która zwraca uwagę Polaków, jest siatkówka (60 proc. zauważalności sponsora), z marką operatora Plus (30 proc. wskazań). Ostatnie miejsce na podium zajmują sponsorzy skoków narciarskich (57 proc. zauważalności sponsora), wśród których najbardziej rozpoznawalny jest Red Bull (21 proc. wskazań).
85 proc. badanych ma pozytywny lub neutralny stosunek do marek angażujących się w działania sponsoringowe w sporcie, a 29 proc. respondentów zadeklarowało, że jeśli marka jest sponsorem, to ich stosunek do niej zmienia się na korzyść.
Świadomość, że dana marka angażuje się w sponsoring, pozytywnie wpływa też na chęć zakupu produktów tej właśnie firmy na poziomie deklaratywnym. Wyniki badania pokazują, że co piąta osoba chętniej kupowałaby produkty i usługi firmy, którą zna jako sponsora sportu lub kultury.
ARC Rynek i Opinia od 14 lat przygotowuje cykliczne badania, które mają zmierzyć świadomość sponsoringu sportowego wśród Polaków.
(DR, AW, 14.02.2014)










