Dział: PRASA

Dodano: Luty 04, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Dziennik Trybuna" nadal wychodzi, bo część zespołu dała się przekonać

Mimo odejścia większości zespołu wczorajszy numer "Dziennika Trybuna" (Edusat) trafił do sprzedaży. Wydawca przekonał część pracowników do pozostania. P.o. redaktorem naczelnym został Grzegorz Waliński, dotychczasowy zastępca.

W czwartek po nieudanych negocjacjach z właścicielem cały zespół "Dziennika Trybuna" postanowił solidarnie odejść. O takiej decyzji dziennikarze poinformowali na profilu gazety na Facebooku. Rezygnację z pracy złożyła też redaktor naczelna Agnieszka Wołk-Łaniewska. Okazało się jednak, że wydawca przekonał część zespołu do pozostania. - Żal nam likwidacji tytułu, w który włożyliśmy dużo pracy. Ciągle jest jeszcze szansa, że da się go reanimować. Sądzę, że dla wydawcy ostatnie wydarzenia w tytule były ważną lekcją - mówi Grzegorz Waliński.
W gazecie, która od stycznia br. ukazuje się trzy razy w tygodniu, zostało około połowy kilkunastoosobowego zespołu. Oprócz Walińskiego m.in. kierownik działu opinii Halina Retkowska oraz dziennikarze Paweł Dryszel i Magdalena Ostrowska. Pozostali odeszli z powodu zbyt niskich wynagrodzeń, niewypłacania zaległych wierszówek i zwolnień kolejnych osób.
Z Agnieszką Wołk-Łaniewską (byłą redaktor naczelną "DT") i Jarosławem Podolskim (pełnomocnikiem wydawcy) nie udało nam się wczoraj skontaktować. Pismo wychodzi od maja ub.r.

(MW, 04.02.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: PRASA

Dodano: Luty 04, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" rozpoczyna sprzedaż treści na wzór „The New York Times”

(fot. wyborcza.pl)

Dziś Agora SA wprowadza tzw. mierzalny system do regulacji dostępu do treści publikowanych w serwisach internetowych związanych z "Gazetą Wyborczą". Oznacza to, że za czytanie jej tekstów w Internecie trzeba będzie płacić.

Już od 2012 roku niektóre materiały w serwisach Agory są dostępne tylko dla klientów systemu Piano (należy do firmy Piano Media), w którym można wykupić abonament uprawniający do dostępu do tekstów 46 serwisów siedmiu różnych wydawców.
Jak poinformował wczoraj wortal Prasa.info, teraz serwisy Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, WysokieObcasy.pl oraz 22 serwisy lokalne zostaną objęte nowym systemem dostępu do treści. Ich użytkownicy będą mogli za darmo przeczytać do 10 artykułów miesięcznie. Po ich przeczytaniu trzeba już zapłacić za dostęp do każdego następnego. Dziś Agora ma ujawnić szczegóły przedsięwzięcia, ale wiadomo, że do puli dziesięciu darmowych artykułów nie będą się wliczać te, do których odsyłać będą media społecznościowe. Z podobnych rozwiązań korzystają już: „The New York Times”, „Telegraph” i „Die Welt”. "Na rynku zachodnim jedyny model, który się sprawdza, to paywall metryczny »The New York Times«. W 2012 roku przychody pisma z subskrypcji w Internecie zrównały się z przychodami z reklam w drukowanej gazecie" - mówił miesięcznikowi "Press" w grudniu ub.r. Roman Imielski, szef sekretariatu redakcji "GW".
System do zliczania przeczytanych artykułów udostępniła Agorze słowacka firma Piano Media. Dotychczasowi abonenci nadal działającego na stronach serwisów Agory systemu Piano nie będą obciążani dodatkowymi opłatami.
Agora zaoferuje użytkownikom serwisów „Gazety Wyborczej” trzy pakiety subskrypcji - najtańszy ma kosztować 17,90 zł miesięcznie, najdroższy 39,90 zł.
Pakiet „Wyborcza” obejmuje nielimitowany dostęp do treści „Gazety Wyborczej” w serwisach: Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i na stronach lokalnych „Gazety Wyborczej” - na komputerach, tabletach, smartfonach i kosztuje: 17,90 zł (miesiąc), 49,90 zł (kwartał),       179,90 zł (rok).
Pakiet „Wyborcza Plus” dodatkowo obejmuje "Gazetę Wyborczą na czytniki Kindle (format MOBI) i inne (format ePUB) oraz w formacie PDF. Koszt: 29,90 zł (miesiąc), 83,90 zł (kwartał), 299,90 zł (rok).
Pakiet „Wyborcza Premium” to dodatkowo aplikacja "Gazety Wyborczej" na iPady i iPhone’y oraz aplikacje jej dodatków  („Wysokie Obcasy”- iPad, iPhone;  „Duży Format” – iPad; „Ale Historia” - iPad) i czasopism „Wysokie Obcasy Extra” i „Książki. Magazyn do czytania” (na iPady i iPhone’y). Cena 39,90 zł (miesiąc), 109,90 zł (kwartał) i 399,90 zł (rok).

 

(GK, 04.02.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.