Fiat wydał na reklamę najwięcej, Škoda najwięcej sprzedała
24.01.2006, 09:49
Koncerny samochodowe w 2005 roku wydały na reklamę w mediach 605,4 mln zł (mniej o 9,4 proc. niż rok wcześniej) – podaje Expert Monitor. Sprzedano 235 521 aut, o 26 proc. mniej niż w 2004 roku (dane Samar).
Najwięcej na reklamę w 2005 roku wydał Fiat Auto Poland – 55,9 mln zł (w porównaniu z 2004 rokiem spadek o 27,6 proc.). Koncern sprzedał 24,5 tys. aut (spadek o 53,9 proc.), co dało mu dopiero trzecie miejsce w rankingu sprzedaży. Drugie miejsce wśród najwięcej wydających na reklamę przypadło Toyocie Motor Poland – 51,9 mln zł (mniej o 7,5 proc.). Japoński koncern sprzedał 25,7 tys. aut (wzrost o 23,3 proc.). Liderem pod względem sprzedaży jest Škoda Auto Polska – 27,6 tys. aut (spadek o 30,3 proc.), która na reklamę wydała 40,2 mln zł (spadek o 37 proc.). Jedynymi firmami motoryzacyjnymi z pierwszej dziesiątki, które w 2005 roku zainwestowały w reklamę więcej niż w 2004 roku, są Citroën Polska (51,7 mln zł, więcej o 7,2 proc.) oraz Honda Poland (25,8 mln zł, wzrost o 8,4 proc.). Citroën sprzedał 13,2 tys. aut (wzrost o 15,7 proc.), co dało mu ósmą lokatę w rankingu sprzedaży, a Honda z 9,8 tys. (spadek o 5 proc.) ma dziesiąte miejsce. Wydatki Expert Monitor opracował na podstawie danych cennikowych. Firma monitorowała reklamy w telewizji, radiu, gazetach, magazynach i kinie.(MAP, 24.01.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










