"Gazeta Wyborcza" odświeża layout
"Gazeta Wyborcza" (Agora SA) wprowadza zmiany w layoucie. Zmienił się wygląd leadów, a belki otwierające działy mocniej zaznaczono.
Zmiany mają ułatwić czytanie gazety i uprościć nawigowanie po jej stronach. - Nie chcieliśmy diametralnie zmieniać makiety, dlatego zdecydowaliśmy się delikatnie poprawiać wygląd gazety – tłumaczy Maciej Kałkus, dyrektor artystyczny tytułu. - Zrobiliśmy porządek na stronach: wpuściliśmy leady w pierwszą szpaltę oraz ustawiliśmy na stałe światła między tytułami a tekstem i leadami – dodaje.
Nie zmieniono czcionek, ale w niektórych miejscach zrezygnowano z ich pogrubienia lub zmieniono rozmiar. Zmieniły się otwarcia działów – teraz otwierają je nowe, mocniej zaznaczone belki. Większość nazwisk autorów podawana jest na górze tekstów (dotychczas nazwiska autorów krótszych artykułów znajdowały się pod tekstami).
Nad odświeżeniem layoutu "GW" pracował dyrektor artystyczny tytułu Maciej Kałkus wraz z kierownictwem redakcji.
(MAL, 15.01.2014)










