Facebook, Twitter i Google największym zagrożeniem dla prywatności
Najnowsze badanie McCann Truth Central na temat prywatności pokazuje, że stajemy się bardziej ostrożni w podawaniu osobistych informacji w sieci. Według 59 proc. badanych, największym zagrożeniem dla naszej prywatności w Internecie jest Facebook, dla 40 proc. jest to Twitter, a 32 proc. wskazało na wyszukiwarkę Google (to niemal dwukrotnie więcej niż w 2011 roku, kiedy było to 18 proc.).
Najnowszy raport McCann Truth Central „Prawda o prywatności” pokazuje, jak w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło się podejście do mediów społecznościowych i treści, które w nich zamieszczamy.
Według McCann Truth Central najważniejszych wskaźnikiem, jakim kierują się respondenci jest to, o czym i gdzie mówimy, oraz czy inni użytkownicy mediów społecznościowych będą uważali zamieszczane przez nas treści za ciekawe.
Tylko 34 proc. respondentów uważa, że publikowanie w statusie na Facebook’u rutynowych czynności jest ciekawe z punktu widzenia innych. Tylko 35 proc. pytanych myśli, że częste podawanie informacji, gdzie właśnie jesteśmy w serwisie Foursquare, jest dla innych ciekawe. Prawie 2/3 respondentów uważa, że prowadzenie osobistego bloga, który dokumentuje nasz dzień, nie jest ciekawe. 73 proc respondentów jest zdania, że dodawanie na LinkedIn osób, których nie znamy, nie jest już modne. 63 proc osób uważa za modne wyrzucanie z Facebook’a osób, których nie zna w świecie rzeczywistym.
„We współczesnym świecie, w którym zderzają się prywatność i rozgłos, zaczynają obowiązywać nowe reguły. Wyzwaniem staje się utrzymanie równowagi między nimi i taka obecność w social mediach, która pozwoli nam być interesującymi, jednak bez zbytniego obnażania naszej prywatności” – zauważa Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup.
Badanie McCann Truth Central pokazało, że wątpliwości dotyczące ochrony prywatności w sieci mają wpływ na młode pokolenie, które zaczyna przenosić swoje zainteresowanie i czas z serwisu Facebook na Snapchat’a. Serwis ten zapewnia im bowiem większą prywatność i mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienie się w wyszukiwarce Google.
Badanie ilościowe McCann Truth Central „Prawda o prywatności” zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 roku na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone pięcioma panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.
(13.01.2014)










