Bruksela zgadza się na fuzję Publicisu z Omnicomem
Regulatorzy rynku Unii Europejskiej wydali wczoraj bezwarunkową zgodę na transakcję połączenia holdingów reklamowych Publicis i Omnicom.
W uzasadnieniu Komisja Europejska napisała, że podmiot powstały w wyniku fuzji będzie mieć silną konkurencję w postaci dużych międzynarodowych holdingów reklamowych. Podkreślono, że jeśli Publicis i Omnicom po połączeniu zdecydują się na podniesienie cen lub obniżenie jakości oferowanych usług, klienci będą mieli możliwość skorzystania z konkurencyjnych ofert.
Do sformalizowania fuzji Publicisu i Omnicomu wymagana jest zgoda urzędów antymonopolowych i innych regulatorów rynku w 46 krajach. Poza Unią Europejską uzyskano już zgody od urzędów w USA, Kanadzie, Indiach, Turcji, RPA i Korei Południowej. Finalizacja transakcji, w wyniku której powstanie holding o wartości przekraczającej 35 mld dol., spodziewana jest w pierwszym kwartale br.
(LL, 10.01.2014)










