KER: reklama Gowork.pl deprecjonuje wyższe wykształcenie
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama szkoły policealnej Gowork.pl narusza kodeks etyki i umniejsza wartość wyższego wykształcenia.
Chodzi o radiową reklamę szkoły policealnej Gowork.pl, która zdaniem skarżącego prezentuje studentów wyższych uczelni jako osoby nieszanujące się i potem zarabiające 1,3 tys. zł, o ile w ogóle po skończeniu studiów uda im się znaleźć pracę. Dlatego reklama przekonuje, by podjąć naukę w szkole policealnej Gowork.pl.
W opinii autora skargi reklama szkoły uwłacza osobom studiującym i magistrom, a także działa demotywująco na tych, którzy planują rozpoczęcie studiów.
Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na te zarzuty, tłumacząc, że reklama ma "zmusić stojących na progu dorosłego życia młodych ludzi do rzetelnej refleksji nad celowością poświęcenia 5 lat życia oraz pokaźnych środków finansowych na uzyskanie tytułu magistra". Tłumaczyli też, że za pomocą kampanii próbują w sposób dobitny uświadomić, że posiadanie tytułu magistra również może wiązać się z bezrobociem. Ich zdaniem na rynku pracy liczą się rzeczywiste kwalifikacje, a nie tylko tytuł magistra, czasami przypadkowo wybranej uczelni.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że reklama narusza normy Kodeksu etyki reklamy. Zespół orzekający dopatrzył się w reklamie promocji negatywnych, niepożądanych wzorców poprzez zniechęcanie młodych ludzi do podejmowania trudów zdobycia tytułu magistra. Zdaniem KER w reklamie miało miejsce deprecjonowanie wyższego wykształcenia jako niedającego godziwego wynagrodzenia.
(DR, 09.01.2014)










