Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmarł Bruno Moravetz, ostatni z założycieli Forum Nordicum

We wtorek zmarł w Kempten w wieku 92 lat Bruno Moravetz, jeden z najbardziej znanych i najstarszych dziennikarzy sportowych Niemiec, ostatni z trójki założycieli Forum Nordicum.

Do historii niemieckiego dziennikarstwa sportowego przeszły jego słynne trzy słowa "Gdzie jest Behle?" z transmisji stacji telewizyjnej ZDF z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Lake Placid w 1980 roku. Chodziło o jego rodaka Jochena Behle, startującego w biegu narciarskim na 15 km.
"Mora", bo tak był nazywany w środowisku mediów, relacjonował w latach 1952-1992 przebieg rywalizacji podczas jedenastu zimowych igrzysk olimpijskich oraz siedmiu letnich w latach 1960-1984, a także wiele mistrzostw świata, zwłaszcza w narciarstwie klasycznym.
W 1980 roku razem z rodakiem Wernerem Kirchhoferem oraz Austriakiem Willim Ahstlem powołał do życia Forum Nordicum, organizację zrzeszającą dziennikarzy prasy, radia, telewizji, mediów elektronicznych i fotoreporterów specjalizujących się w narciarstwie klasycznym i biathlonie.
W 1999 roku został pierwszym laureatem nagrody "Werner Kirchhofer Trophy" przyznawanej co roku za szczególne zasługi w popularyzacji narciarstwa i biathlonu, której fundatorem jest dziennikarz działu sportowego Polskiej Agencji Prasowej Jerzy Jakobsche.

PAP

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 02, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KER: reklama tygodnika "Regionalna" narusza dobre obyczaje

Komisja Etyki Reklamy uznała, że autopromocyjna reklama tygodnika "Regionalna" (Regionalna Spółka Cywilna) nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Autor skargi zauważył, że w swojej reklamie tytuł wprowadzał w błąd czytelników poprzez podawanie nieprawdziwych informacji o swoim zasięgu i czasie obecności na rynku wydawniczym. W autoreklamie podawał on, że zasięg gazety to cztery powiaty, ale w stopce redakcja informuje już o zasięgu w dwóch powiatach. Skarżący zauważył ponadto, że dodano tygodnikowi 12 lat historii.
Wydawca odpowiedział KER, że wskazana reklama "nie stanowiła nawiązania do wydawanego tytułu, a jedynie do doświadczenia pracowników działu reklamy". Przedstawiciele firmy tłumaczą, że Regionalna Spółka Cywilna zatrudnia pracowników, którzy pracowali wcześniej w innych wydawnictwach.
KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami.

(DR, 02.01.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo