KER: reklama studiów pedagogicznych WSB niezgodna z kodeksem
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu wprowadza w błąd i wykorzystuje niewiedzę odbiorców.
Chodzi o reklamę radiową Wyższej Szkoły Bankowej, której autorka skargi zarzuca wprowadzenie w błąd młodych ludzi. W spocie radiowym pada zdanie: "odnosi się wrażenie, że najwięcej ogłoszeń w sprawie pracy jest dla absolwentów pedagogiki, co jest spowodowane zmianami demograficznymi". Zdaniem skarżącej, zatrudnienie w Polsce traci kilka tysięcy nauczycieli, a ogłoszeń o pracę dla osób po studiach pedagogicznych jest niewiele.
Przedstawiciele szkoły odpowiedzieli na te zarzuty, wyjaśniając, że treść reklamy została opracowana "na podstawie danych pozyskanych z ogólnodostępnych, obiektywnych i rzetelnych źródeł, jakimi są artykuły i doniesienia prasowe". Przedstawili też listę tych publikacji i poinformowali, że reklama nie jest już emitowana.
W opinii KER użycie w reklamie zdania wyrwanego z kontekstu artykułu prasowego: "Już teraz, przeglądając oferty pracy, można odnieść wrażenie, że najwięcej jest właśnie dla absolwentów studiów pedagogicznych" było nadużyciem zaufania odbiorców i wykorzystaniem ich braku wiedzy. KER orzekła, że w spocie powinny zostać wprowadzone zamiany.
(DR, 23.12.2013)










