Nowa polityka handlowa TVN opóźnia rozstrzygnięcia przetargów mediowych
Część reklamodawców przesunęła rozstrzygnięcie przetargów mediowych z grudnia br. na styczeń 2014 roku - wynika z informacji "Presserwisu". Decyzje te podyktowane są zmianą polityki handlowej TVN Media.
Reklamodawcy decyzje o wyborze firmy do planowania i zakupu mediów na przyszły rok chcą podjąć dopiero po 10 stycznia 2014 roku. Jak już informowaliśmy, nowa polityka handlowa TVN Media ma polegać przede wszystkim na wprowadzeniu jednolitych rabatów dla wszystkich klientów, a ich poziom będzie zależeć nie od pozycji danego reklamodawcy czy domu mediowego, ale od wysokości planowanych wydatków na reklamę na antenach obsługiwanych przez TVN Media. Do wydatków nieprzekraczających 15 mln zł rabaty będą wynosić do 45 proc., a powyżej tej kwoty będą negocjowane indywidualnie. Zmiana ta spowoduje realny wzrost cen reklam w tych stacjach o około 10 proc. Dlatego też deklarowane dotychczas w przetargach przez domy mediowe warunki zakupu czasu reklamowego w telewizji w przyszłym roku będą musiały być zmienione.
Z naszych informacji wynika, że przesunięcie rozstrzygnięcia przetargów na termin po 10 stycznia rekomendują reklamodawcom audytorzy. Analiza pierwszej dekady stycznia ma pokazać, jakie rzeczywiste skutki przyniesie wprowadzenie przez TVN Media nowych zasad sprzedaży czasu reklamowego.
Obecnie w trakcie wyboru domu mediowego są: farmaceutyczny Walmark, bank PKO BP, Bank Millennium, Haribo, Media Satrun Holding, Żabka Polska, Lisner.
(BG, 22.12.2013)










