Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 20, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

11,9 mld zł wydano na reklamę w mediach w ubiegłym roku

Wartość rynku reklamowego w 2005 roku to 11,903 mld zł, co oznacza wzrost o 2 proc. wobec poprzedniego roku – podaje Expert Monitor.

Najwięcej zarobiły telewizje – 6,346 mld zł (spadek w porównaniu z 2004 rokiem o 7,5 proc.). – Telewizja nie zarobiła mniej, co widać na ekranach. Po prostu w 2005 roku urealniła cenniki – komentuje Cezary Sochacki, client service director w domu mediowym MindShare Polska. Więcej niż w 2004 roku zarobiły pozostałe media. W gazetach firmy zostawiły 2,185 mld zł (o 14,6 proc. więcej), w magazynach 2,001 mld zł (wzrost o 15 proc.), a w radiu 1,197 mld zł (rok wcześniej 1,043 mld). Największy wzrost zanotowały kina (172 mln zł, więcej o 34,1 proc.), ale mają najmniejszy udział w torcie reklamowym. – Jedną z przyczyn zwiększenia wydatków w magazynach, gazetach i radiu było intensywne promowanie nowych aut – wyjaśnia Cezary Sochacki. Największym reklamodawcą jest jednak koncern Unilever Polska SA wraz ze swoim oddziałem Unilever Bestfoods. Wydał 351,8 mln zł (w poprzednim roku 327,7 mln zł, wzrost o 7,3 proc.). Drugie miejsce przypadło Procter & Gamble Operations Polska – 300,1 mln zł (wzrost o 6,3 proc.), a kolejne sieciom komórkowym – Polskiej Telefonii Cyfrowej - 260 mln zł, PTK Centertel - 256, 6 mln zł i Polkomtelowi SA - 221,9 mln zł (w 2004 roku kolejność pierwszych pięciu miejsc była identyczna). Wydatki reklamowe Expert Monitor opracował na podstawie cenników, bez uwzględnienia rabatów.

(MAP, 20.01.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.