Maciej Samcik, Michał Pol, Forsal.pl i 4fun Media nominowani do Grand Press Digital
Michał Pol (fot. Andrzej Wiktor), Maciej Samcik (fot. Marcin Obara)
W piątek (13 grudnia 2013) okaże się, komu przypadnie nagroda Grand Press Digital. Dziś ogłaszamy nominacje w pierwszej edycji tej nagrody.
Nagrodę Grand Press Digital otrzyma dziennikarz lub redakcja za wykazanie się innowacyjnym podejściem w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej. W 2013 roku nominowani do niej są: Maciej Samcik, redakcja Forsal.pl, Michał Pol i 4fun Media.
Maciej Samcik, dziennikarz „Gazety Wyborczej” - nominowany za perfekcyjne i merytoryczne wykorzystanie bloga do informowania i edukacji ekonomicznej. Od kilku lat buduje swój wizerunek specjalisty od finansów osobistych, wykorzystując bloga Subiektywnie o finansach, publikując na Facebooku, będąc aktywnym na Twitterze i w formacie wideo. Dzięki jego treściom mógł powstać nowy produkt analogowy - dodatek „Pieniądze Ekstra” do „Gazety Wyborczej”.

(Fot. samcik.blox.pl)
Redakcja Forsal.pl (Infor Biznes) - nominowana za determinację w oswajaniu Internetu na potrzeby czytelników tradycyjnej gazety. Uważnie przygląda się światowym trendom związanym z interaktywnymi infografikami oraz data journalism i najlepiej adaptuje je na polski grunt.
Tu piszemy więcej o tym jak Forsal.pl stawia na data journalism.
Michał Pol, 19 lat pracował w „Gazecie Wyborczej” i Sport.pl, w tym roku został dyrektorem kontentu sportowego w Ringier Axel Springer Polska i redaktorem naczelnym Przegladsportowy.pl. Prowadzi bloga Polsport. To pierwszy w Polsce dziennikarz prawdziwie multimedialny (prasa, telewizja, blog, Twitter, WWW, wideo, audio).
4fun Media - nadawca 4fun.tv, Tv.disco, Rbl.tv - potrafi poprzez takie kanały komunikacji, jak YouTube czy Wrzuta.pl aktywizować odbiorców z grupy docelowej, czyli ludzi młodych, rzadziej oglądających tradycyjną telewizję. Tworzone przez 4fun Media aplikacje na telefony, smartfony, komputery oraz dostępne na Facebooku przyciągają odbiorców, skłaniając ich do interakcji.
Nominowanych wskazała redakcja "Press" po konsultacji z 23 specjalistami od nowych mediów i technologii. Ostatecznego zwycięzcę Grand Press Digital również wskaże redakcja „Press” - organizator konkursu Grand Press i głosowania na Dziennikarza Roku. Wyniki zostaną ogłoszone 13 grudnia br. w Warszawie. Partnerem nagrody Grand Press Digital jest Google.
(CP, 09.12.2013)










