„Zespół Downa” i komunikacja Biedronki wśród najgorszych reklam 2013 roku (wideo)
Najgorszy projekt w kategorii communication design: „Biedronka – My Polacy tak mamy!”
W piątek wieczorem we Wrocławiu przyznano Chamlety, które wzorem Złotych Malin przyznawanych najgorszym filmom, mają zwracać uwagę na najgorsze pomysły i realizacje reklamowe.
Festiwal Chamlety organizuje zakład projektowania komunikacji Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Do tegorocznej, czwartej edycji, festiwalu wpłynęło prawie 400 zgłoszeń – najwięcej do kategorii Druk. Zgłoszenia przesyłali internauci.
Zwycięzców wybierało jury w składzie: prof. Michael Fleischer z Uniwersytetu Wrocławskiego, prof. Grażyna Habrajska z Uniwersytetu Łódzkiego, prof. Aleksy Awdiejew z Uniwersytetu Jagiellońskiego, dr Michał Grech z Uniwersytetu Wrocławskiego, Dirk Henkelmann - dyrektor kreatywny agencji dundp, oraz Mariusz Wszołek z Uniwersytetu Wrocławskiego.
Najgorszą reklamą drukowaną okazał się billboard firmy Ul.Rusałka z hasłem „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”.
Za kampanię „Szkoła Pokera z Joanną Krupą” w kategorii najgorsza reklama internetowa nagrodę otrzymał portal internetowy Bettson.
Nagrodzono też Stowarzyszenie Olimpiady Specjalne Polska za kontrowersyjną kampanię „Zespół Downa”. Została ona uznana za najgorszą reklamę społeczno-polityczną.
Najgorszym projektem communication design okazała się kampania Jerónimo Martins Polska „Biedronka – My Polacy tak mamy!”.
W kategorii reklama telewizyjna pierwsze miejsca zajęła Społeczna Akademia Nauk za reklamę „Pudzian reklama SAN.edu.pl”.
(AW, 30.11.2013)










