Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Epica: srebro dla Hypermedia Isobar i brąz dla 180heartbeats + Jung von Matt

Nagrodzona kampania agencji Hypermedia Isobar

Hypermedia Isobar i 180heartbeats + Jung von Matt zdobyły nagrody na międzynarodowym konkursie reklamowym Epica w Paryżu.

Hypermedia Isobar została nagrodzona srebrem za kampanię dla P&G i marki Blend-a-Med pt. “Śmiejące się pomniki”, a 180heartbeats + Jung von Matt - brązem za kampanię dla Fundacji Rak’n'Roll pt. "Pierwsza charytatywna wytwórnia muzyczna”.
Na Epice srebrne i brązowe nagrody są przyznawane bez udziału jury, a na podstawie punktacji – decyduje statystyka i poziom ocen wszystkich zgłoszeń w danej kategorii.  Jurorami konkursu są dziennikarze piszący o reklamie. W tym roku o nagrody walczyło 13 zgłoszeń z Polski. 
Siecią roku została Leo Burnett z 32 nagrodami, w tym dziewięcioma złotymi, a agencją roku - Foresman & Bodenfors (15 nagród, w tym trzy złote).
Uroczystość wręczenia nagród Epica odbędzie się 24 stycznia w Delhi (co roku inny kraj jest gospodarzem gali).

AMS

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża reklamowa skarży się na coraz dłuższe terminy płatności

Bez solidarności branży nie da się wygrać z przedłużanymi przez koncerny terminami płatności za usługi reklamowe - zauważyli uczestnicy wczorajszej dyskusji zorganizowanej przez SAR i inne stowarzyszenia marketingowe.

Na wczorajszym spotkaniu zatytułowanym "Czy 60 na 90 podcina skrzydła przedsiębiorcom?", zorganizowanym przez organizacje branżowe zrzeszające firmy marketingowe (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Organizację Firm Badania Opinii i Rynku oraz Związek Firm Public Relations), dyskutowano o terminach płatności, jakie stosowane są w rozliczeniach między przedsiębiorcami. Pretekstem do spotkania było nagłośnienie przez media, na początku listopada br., działań Unilever Polska. Koncern ten wydłużył swoim kontrahentom reklamowym termin płatności z 60 do 90 dni. Unilever wyjaśnia, że chce w ten sposób być jeszcze bardziej konkurencyjny, a zmiana mieści się w ramach standardów obowiązujących na rynku. Organizacje branżowe zrzeszające firmy marketingowe wydały wspólne oświadczenie w tej sprawie, uznając to za karygodną praktykę, a nawet działanie na szkodę firm powiązanych z Unileverem.
Na wczorajszej konferencji Paweł Tyszkiewicz, prezes zarządu SAR, poinformował, że zwróciła się do niego kolejna agencja, która wycofała się z przetargu, gdy termin płatności został wydłużony do 120 dni.
- SAR, jako organizacja reprezentująca segment przedsiębiorców, mogłaby występować o zaniechanie takich działań - tłumaczył uczestnikom dyskusji Maciej Ślusarek, partner w kancelarii prawnej LSW. - Można powołać się na ustawę o płatnościach handlowych, gdzie ustawodawca wyraźnie mówi, że termin płatności nie może być dłuższy niż 60 dni, chyba że są szczególne warunki, które musiałyby być wymienione w przetargu – wyjaśnia Ślusarek.
– Nasze badania wykazały, że aż 93 proc. firm zgłasza problem z terminowymi płatnościami – mówił Tyszkiewicz. Z badań tych wynika, że 39 proc. firm reguluje swoje płatności w terminach racjonalnych, czyli do 30 dni. 
Rozwiązaniem mogłoby być doliczanie odsetek za regulowanie należności po terminie. - Branża mogłaby powiedzieć, że rozumie, że Unilever musi płacić po 90 dniach, ale koszty tego doliczy do faktur – zaproponował Zbigniew Gajewski, zastępca dyrektora generalnego PKPP Lewiatan. Ale to wymagałoby solidarności agencji i domów mediowych, a tej nie ma, bo każdy robi wszystko, aby nie stracić klienta. (DR) 

(28.11.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.