Mediacap przejmuje kontrolę nad Grupą IQS
Spółka Mediacap przejęła pakiet kontrolny 53 proc. udziałów w Grupie IQS. Pozostałe 47 proc. pozostanie w rękach kadry zarządzającej instytutu: Aliny Lempy, Mieczysława Wójcika oraz Piotra Firkowskiego.
Grupa IQS jest firmą badawczą realizującą badania jakościowe i ilościowe. Według raportu OFBOR 2012 to ósma największa firma na rynku badań. Jej klientami są m.in. Danone, McDonald’s, Nestlé Polska, P4, Philip Morris, Polkomtel, PZU, T-Mobile, Unilever, UPC, Volkswagen Group i Żywiec Zdrój.
Zakup Grupy IQS ma pomóc spółce Mediacap w osiągnięciu przychodów rzędu 50 mln zł w 2014 roku. Jak informuje w komunikacie prasowym Jacek Olechowski, prezes zarządu Mediacap, zakup IQS powiększy udział Mediacap w rynku i pozwoli firmie wejść w segment zbierania i analizy danych, a przez to budowanie przewagi konkurencyjnej. Kwota transakcji nie została ujawniona.
BG










