Średni koszt reklamy sprzedanego hektolitra piwa to 1200 zł (cennikowo)
Producenci piwa z roku na rok zwiększają wydatki na reklamę o 20 proc. - wynika z raportu domu mediowego Equinox Polska opracowanego na podstawie danych cennikowych Kantar Media.
Dane za trzy kwartały br. wskazują, że producenci piwa wydali na reklamę łącznie prawie 418 mln zł, a średni koszt reklamy sprzedanego hektolitra piwa wyniósł 1200 zł.
W 2013 roku nie zmieniła się grupa największych reklamodawców na rynku piwa. Pierwsza jest Kampania Piwowarska z wydatkami na reklamę wynoszącymi 151 mln zł i 36-proc. udziałem w rynku. 13 mln zł mniej wydała Grupa Żywiec (wzrost wydatków o 30 proc.). Trzecia jest Grupa Carlsberg - jej wydatki nie przekroczyły 100 mln zł (wzrost o 37 proc.). Ta trójka stanowi 93 proc. wydatków całej branży.
Z analizy przeprowadzonej przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska wynika, że Kompania Piwowarska wspierała sprzedaż każdego hektolitra piwa w ub.r. reklamą za 1340 zł (ubiegłoroczna średnia dla rynku to 1180 zł). W przypadku Grupy Żywiec koszt reklamy przypadający na jeden hektolitr wyniósł 1263 zł, a Carlsberg Polska - 1063 zł.
Najchętniej wykorzystywanym przez producentów piwa medium do komunikacji z konsumentem jest telewizja z udziałem na poziomie 85 proc. W tym roku w reklamę telewizyjną browary zainwestowały o prawie 100 mln zł więcej, niż rok wcześniej. (BG)
(26.11.2013)










