Wydawcy dzienników kuszą prenumeratorów prezentami
Czym bliżej końca roku, tym intensywniej wydawcy dzienników promują sprzedaż prenumeraty. Na prenumeratorach zależy szczególnie tym tytułom, których rozpowszechnianie płatne w dużej mierze zależy od sprzedaży subskrypcji.
Wydawcy dzienników walczą o prenumeratorów cenami i prezentami. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego aż 47 proc. sprzedaży stanowi prenumerata (na podstawie danych ZKDP za okres styczeń-wrzesień br.) sprzedaje subskrypcje na okres od tygodnia do 18 miesięcy. Zamówienie wydania drukowanego na rok kosztuje 1131,64 zł, a e-wydania - 930,81 zł (wszystkie ceny brutto). Nabywcy tych pakietów dodatkowo dostaną kalendarz.
Dla "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) prenumerata stanowi 42 proc. rozpowszechniania płatnego razem. Prenumeratorzy e-wydania (gdy zamówią dziennik na rok), jeżeli złożą zamówienie do 29 listopada, otrzymają w prezencie pendrive, książkę "Kodeks pracy po zmianach" i srebrną biżuterię marki Kruk, a ci, którzy zamówią prenumeratę na 18 miesięcy - tablet Prestigio. Pakiet podstawowy na rok kosztuje 895 zł. Z kolei do prenumeraty papierowej "Dziennika Gazety Prawnej" wydawca zachęca czytelników dołączaniem tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska). Pakiet roczny (dziennik + tygodnik) kosztuje 1095 zł.
Także "Rzeczpospolita" (Gremi Biznes Communication) w dużej mierze opiera swoją sprzedaż na prenumeracie (43 proc. udział w rozpowszechnianiu płatnym razem). W pakiecie podstawowym prenumerata roczna dziennika kosztuje 1069,08 zł, a w wersji plus (wraz z miesięcznikiem „Sukces”, poradnikami prawnymi, raportami i dostępem do serwisu Ochrony Konsumenta Krajowego Rejestru Długów i kartą rabatową Opencard) - 1285,92 zł. E-prenumerata w wersji podstawowej gazety kosztuje 971,70 zł.
"Gazeta Wyborcza" (Agora SA) prenumeratorom zawdzięcza 29 proc. swojego rozpowszechniania. Abonament roczny na wydanie drukowane sprzedaje za 906 zł, a dostęp do e-wydań - za 549 zł za rok. (MAL)
(25.11.2013)










