Eksperci odpowiedzą na pytanie: "Co zrobić, żeby dzieci czytały?"
"Gazeta Wyborcza" (Agora SA) i Światowy Związek Gazet i Wydawców Prasy (WAN-IFRA) organizują w Warszawie trzydniową konferencję Youth Engagement Summit (#YES13). Będzie ona poświęcona promocji czytelnictwa wśród młodych osób.
Uczestnicy konferencji #YES13 będą mówić też o tym, jak angażować młodych czytelników wokół tematów ważnych dla demokratycznych społeczeństw. Wśród prelegentów będą m.in. przedstawiciele "The Guardian" (Wielka Brytania), "New York Times" (USA), "Göteborgs-Posten" (Szwecja), "Aftenposten" (Norwegia), "Die Zeit" (Niemcy), "Philippine Daily Inquirer" (Filipiny), "Tampa Bay Times" (USA), "A Gazeta" (Brazylia), "New Vision" (Uganda), "South China Morning Post" (Hongkong), "The Straits Times" (Singapur). Przewidziano też tzw. ideathon, czyli innowacyjne i interaktywne warsztaty, w których podzieleni na grupy uczestnicy będą rozwiązywać konkretne problemy pod okiem ekspertów. W programie jest także szkolenie z pozyskiwania sponsorów programów promujących czytelnictwo i warsztat tworzenia takich programów przez instytucje prywatne i publiczne.
Podczas konferencji zaprezentują się laureaci tegorocznej Światowej Nagrody Młodego Czytelnika - World Young Reader Prize 2013.
Konferencja odbędzie się 2-4 grudnia br. w siedzibie "Gazety Wyborczej" w Warszawie przy ul. Czerskiej 8/10. Trzydniowe obrady prowadzone będą w języku angielskim (pierwszego dnia zapewnione będzie tłumaczenie na język polski). Uczestnictwo w pierwszym dniu konferencji odbywającej się pod hasłem "Co zrobić, żeby dzieci czytały?" jest bezpłatne, ale wymagana jest rejestracja - formularz znajduje się pod adresem yes.evenea.pl. Rejestracja na całą konferencję (wtedy obowiązuje już opłata) prowadzona jest na stronie WAN-IFRA. Pełny program konferencji dostępny jest na stronie: www.wyborcza.pl/yesoraz.
Konferencja "Co zrobić, żeby dzieci czytały?" odbywa się w ramach akcji "Czytamy w Polsce", którą honorowym patronatem objęła małżonka prezydenta RP Anna Komorowska. Patronami medialnymi wydarzenia są miesięcznik „Press” i serwis branżowy Prasa.info. (PR)
(22.11.2013)










