Przez trzy kwartały 2013 roku rynek reklamy skurczył się o 5,7 proc.
Po trzech kwartałach br. rynek reklamowy skurczył się o 5,7 proc. i wynosi 4,9 mld zł - podał dom mediowy Starlink.
"Poprawiający się klimat dla rozwoju polskiej gospodarki niewątpliwie budzi optymizm, jednak nieco przedwczesny. Brak jest bowiem silnych impulsów, które pobudziłyby wzrost gospodarczy powyżej potencjału" - komentuje w raporcie Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca Starlinka. "Kolejne kwartały będą raczej upływały na powolnym wychodzeniu ze stagnacji" – dodaje Kacprzycka.
Największy negatywny wpływ na kondycję rynku reklamy w tym roku miał spadek wydatków sektora telekomunikacyjnego. Były one mniejsze o niemal jedną czwartą w stosunku do trzech kwartałów ub.r. W okresie od stycznia do września br. mniej wydał też segment FMCG - o 66,4 mln zł mniej niż w tym okresie ub.r.
Liderem wydatków jest handel - wzrost wyniósł 10,9 proc. (o 62,6 mln zł). Przede wszystkim na reklamę więcej wydawała branża e-commerce, a także sklepy wielkopowierzchniowe oraz sklepy oferujące sprzęt AGD i RTV.
Trzeci kwartał przyniósł poprawę dynamiki wydatków reklamowych sektora finanse (wzrost o 2,5 proc.), ale mimo to przez trzy kwartały sektor ten wydał o 1,1 proc. mniej niż rok temu.
Spośród mediów wzrost wpływów reklamowych notuje tylko Internet - o 7,6 proc. (najszybciej rozwija się reklama wideo in-stream).
BG










