Cyfrowemu Polsatowi ubyło klientów - głównie Pakietu Familijnego
Baza abonentów Cyfrowego Polsatu w ciągu roku zmniejszyła się o 32 tys. – wynika z analizy danych za trzeci kwartał. Po trzech kwartałach br. spółka wypracowała o 26 proc. mniejszy zysk netto niż rok wcześniej.
Na koniec września br. Cyfrowy Polsat SA miał 3 525 855 klientów, z czego 2 691 508 korzystało z Pakietu Familijnego (spadek o 64 894 względem końca września ub.r.), a z Pakietu Mini – 834 347 (wzrost o 32 861). W samym trzecim kwartale br. baza abonentów spółki zmniejszyła się o 19 727: ubyło 28 610 klientów Pakietu Familijnego, a przybyło 8 883 pakietu Mini.
Współczynnik odpływu abonentów (tzw. churn) na koniec września br. utrzymał się na identycznym poziomie, jak w analogicznym okresie ub.r. – 9,1 proc. Wskaźnik ARPU (przychód na abonenta) Pakietu Familijnego zwiększył się z 47,1 zł do 49,2 zł, a Pakietu Mini zmniejszył się z 13,4 zł do 13,1 zł.
Na koniec września br. z usługi Multiroom korzystało 622,7 tys. klientów (wzrost z 351,6 tys.). Już 80 proc. abonentów posiadało dekoder HD (przed rokiem 63 proc.)
Liczba użytkowników usługi internetowej rok do roku wzrosła z 117,3 tys. do 208,5 tys., a telefonii komórkowej spadła z 144,3 tys. do 132,3 tys.
Po dziewięciu miesiącach br. Cyfrowy Polsat osiągnął 2,16 mld zł przychodów (wzrost o 6 proc.). Koszty wyniosły 1,38 mld zł (wzrost o 11 proc.), EBITDA – 771 mln zł (spadek o 2 proc.), a zysk netto – 352 mln zł (spadek o 26 proc.)
W samym trzecim kwartale br. spółka miała 716 mln zł przychodów (wzrost o 11 proc.), 448 mln zł kosztów (wzrost o 16 proc.), 268 mln zł EBITDA (wzrost o 4 proc.) oraz 176 mln zł zysku netto (wzrost o 3 proc.).
(KOZ, 14.11.2013)










