Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 13, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Hasło "Zostaję z OFE" ma dwóch, a nawet trzech autorów

Agencje Grey i Grandes Kochonos deklarują, że obie wpadły na pomysł niemal takiego samego hasła dla kampanii Otwartych Funduszy Emerytalnych. Tymczasem zleceniodawcy tej kampanii przyznają, że hasło "Zostaję z OFE", to kompilacja pomysłów nie dwóch, ale trzech agencji reklamowych.

W edukacyjnej kampanii Powszechnych Towarzystw Emerytalnych, prowadzonej wraz z Konfederacją Lewiatan, pojawia się hasło "Zostaję z OFE". Według Jacka Stalewskiego, dyrektora zarządzającego agencji Grandes Kochonos, to niemal takie samo hasło jakie jego agencja przedstawiła w przetargu PTE, którego ostatecznie nie wygrała. Kampanię OFE realizuje bowiem Grey Worldwide Warszawa. - Nasze hasło brzmiało "Zostaję w OFE". Zarejestrowaliśmy nawet taką domenę - mówi Stalewski. Tymczasem w trwającej kampanii wykorzystywane jest hasło "Zostaję z OFE".
Stalewski zaznacza, że Grandes Kochonos nie zamierza sądownie dochodzić swoich praw. - Mamy tylko poczucie niesmaku i przekonanie, że to nieuczciwe - mówi Stalewski.
Rafał Baran, CEO Grey Group, jest zaskoczony pretensjami Grandes Kochonos. - To hasło jest na tyle oczywiste w tym kontekście, że aż się prosi, by na nie wpaść, i my wpadliśmy - zapewnia Baran. - Już na etapie prezentacji mieliśmy zarejestrowaną domenę "Zostań z OFE". Jeśli Lewiatan zauważył jakieś podobieństwo, to mógł nam to już wtedy powiedzieć, ale nic takiego nie miało miejsca - tłumaczy Baran.
Według Joanny Zaręby, dyrektor departamentu komunikacji Lewiatana, o żadnych prawach autorskich w przypadku tego hasła nie może być mowy. - Hasło autorstwa Grandes Kochonos brzmiało: "Zostaję w OFE", hasło Greya - "Zostań z OFE", a jeszcze innej agencji z tego przetargu: "Zostań w OFE". To, które ostatecznie zostało wykorzystane, czyli "Zostaję z OFE", jest kompilacją wszystkich trzech propozycji, i nie powstało w żadnej z wymienionych agencji - mówi Zaręba.
Przygotowane przez Lewiatan kreacje mają charakter edukacyjny i dotyczą dwufilarowego obowiązkowego systemu emerytalnego. Kampania trwa od 4 listopada do 15 grudnia. Strategię i kreację kampanii ATL przygotowała agencja Grey Group. Zakupem mediów zajmował się dom mediowy Universal McCann.

(AMS, 13.11.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.