Polkomtel zapłaci 1,8 mln zł kary za reklamy wprowadzające w błąd
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję UOKiK nakładającą na Polkomtel karę ponad 1,8 mln zł za kampanię wprowadzającą w błąd.
Działania reklamowe oferty Rararka w MixPlusie prowadzone były trzy lata temu. W grudniu 2011 roku UOKiK orzekł, że kampania prowadzona pod hasłem "29 groszy za minutę do wszystkich" wprowadza konsumentów w błąd. Obietnica, o której komunikowała kampania, dotyczyła 29 gr za minutę każdego połączenia w MixPlusie, jednak pod warunkiem, że użytkownik wykupi dodatkowy pakiet usług i w pełni wykorzysta limit minut w tym pakiecie.
W opinii Urzędu konsument pod wpływem wprowadzających w błąd reklam Polkomtelu mógłby zdecydować się na skorzystanie z oferty. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 8 listopada br. potwierdził decyzję prezes UOKiK nakładającą na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 1,8 mln zł. Wyrok nie jest prawomocny, a Polkomtelowi przysługuje apelacja. (PAP, DR)
(13.11.2013)










