Discovery Networks po 13 latach rezygnuje z samodzielnej sprzedaży reklam
Discovery Networks po 13 latach rezygnuje ze sprzedaży reklam w swoich kanałach w Polsce we własnym zakresie. Od stycznia 2014 roku zarządzać tym będzie TVN Media w ramach oferty Premium TV.
W ofercie Premium TV znajdą się: Discovery Channel, TLC, ID, Discovery Historia, Discovery Turbo Xtra, Discovery Science oraz Animal Planet. ”Dzięki współpracy z Premium TV, którego pozycja na rynku jest znacząca, jestem przekonana, że zapewnimy naszym klientom najlepsze rozwiązania dla ich marek i produktów” – stwierdziła w komunikacie prasowym Dorota Żurkowska, vicepresident ad sales development w Discovery Networks. Z Żurkowską nie udało nam się wczoraj skontaktować.
Discovery nie podało powodów rezygnacji z samodzielnej sprzedaży reklam. Przedstawiciele firmy nie ujawniają, czy w związku ze zmianą przewidziano redukcje w zespole. – Nie mamy do przekazania nic ponad to, co znalazło się w komunikacie – ucina Monika Perek, corporate communications manager w Discovery Networks.
Wiadomo, że działaniami z zakresu brand partnership będzie nadal zarządzał dedykowany zespół wewnątrz Discovery Networks, oferując klientom zintegrowane rozwiązania reklamowe, sponsoringu oraz brandowanego kontentu.
”Dołączenie do oferty Premium TV portfolio stacji Discovery Networks dodatkowo umocni nasze produkty demograficzne. Dzięki temu nasi klienci i domy mediowe będą mogli lepiej zaplanować komunikację do atrakcyjnych grup miejskich, kobiecych i męskich” – powiedział Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV.
Discovery Media sprzedawało czas reklamowy w swoich kanałach od 2001 roku. Wcześniej – w 2000 roku – Discovery Channel i Animal Planet obsługiwał broker Atmedia.
– Discovery dbało o swoją niezależność, walczyli, by być niezależnym graczem, mając taką pozycję na świecie. Myślę, że ich decyzja to pewnego rodzaju optymalizacja, na którą się zdecydowali – mówi Piotr Piętka, prezes domu mediowego Starcom. – TVN musiał chyba złożyć konkretną, twardą ofertę finansową. Nie wyobrażam sobie, żeby był jakikolwiek inny powód – dodaje.
Kanały należące do Discovery Networks w okresie styczeń – październik br. osiągnęły 2,9 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej (dane Nielsen Audience Measurement podane przez TVN Media).
Ostatnio do oferty Premium TV dołączyły kanały The Walt Disney Company (Disney Channel, Disney XD i Disney Junior).
(KOZ, 13.11.2013)










