Strata Grupy TVN na platformie NC+ wynosi 7,3 mln zł
Po trzech kwartałach br. platforma satelitarna NC+ miała 1,69 mld zł przychodów i 2,2 mln abonentów.
NC+ powstała w marcu br. z połączenia Canal+ i platformy N. Grupa TVN jako udziałowiec nowej platformy poniosła na tym przedsięwzięciu w okresie styczeń-wrzesień br. 7,3 mln zł straty.
Na koniec września br. platforma NC+ miała 2,2 mln abonentów – choć przy łączeniu Canal+ i N podawano, że w sumie obie mają 2,5 mln abonentów. Wynik po trzech kwartałach jest też gorszy niż zanotowany w pierwszym półroczu br. (na koniec czerwca NC+ miała 2,3 mln abonentów). – Te 100 tysięcy abonentów to byli głównie klienci korzystający z tańszych pakietów – mówi Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, podkreślając wysoką wartość wskaźnika ARPU z usług abonamentowych: 64,1 zł w okresie styczeń-wrzesień. Odejście abonentów wiąże głównie z zakończeniem procesu cyfryzacji telewizji naziemnej. – Cyfrowa telewizja naziemna przyciąga widzów urokiem nowości, nie spodziewam się jednak, żeby był to efekt długotrwały – stwierdza Markus Tellenbach.
Łączenie platform wiązało się w ciągu trzech kwartałów br. z jednorazowymi kosztami w wysokości 79 mln zł. Bez ich uwzględnienia EBITDA nowej platformy wyniosła 249 mln zł. (RUT)
(12.11.2013)










