Znane amerykańskie pismo satyryczne rezygnuje z wersji drukowanej
Jeden z najbardziej znanych amerykańskich magazynów satyrycznych tygodnik "The Onion" nie będzie ukazywał się w druku.
Ostatni numer tytułu, który debiutował w 1988 roku, ukaże się 12 grudnia br. Decyzję o rezygnacji z jego wersji drukowanej chicagowska grupa medialna The Onion Inc. tłumaczy malejącą popularnością pisma. W dalszym ciągu działał będzie serwis internetowy "The Onion".
W swoim najlepszym okresie tygodnik dystrybuowany był bezpłatnie w 17 amerykańskich miastach, a jego nakład sięgał 200 tys. egz. Ostatnio pismo dostępne było jedynie w Chicago, Milwaukee i Providence.
Na dowcipy "The Onion" regularnie nabierają się światowe media. W sierpniu br. państwowa chińska agencja informacyjna Xinhua podała za tym magazynem satyrycznym, że Jeff Bezos nabył dziennik "The Washington Post", ponieważ omyłkowo kliknął w link internetowy w serwisie aukcyjnym. Transakcję miał zauważyć dopiero po otrzymaniu wyciągu z karty kredytowej, na którym znalazła się pozycja 250 mln dolarów. (LL)
(12.11.2013)










