Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 28, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK: 515 365 zł kary dla spółki Euro Net

(fot. www.euro.com.pl)

”Darmowa dostawa tylko do piątku” – tym hasłem do zakupu zachęcał należący do spółki Euro Net sklep internetowy Euro.com.pl. Oferta wcale nie była ograniczona czasowo. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka wprowadzała klientów w błąd i nałożyła na nią karę ponad pół miliona złotych.

Wątpliwości UOKiK wzbudziła jedna z promocji oferowanych przez sklep. Przedsiębiorca zachęcał do zakupu oferowanych przez siebie produktów, gwarantując konsumentom darmową dostawę. Według reklam umieszczanych na stronach internetowych, klient nie płacił za dostawę, jeśli zdecydował się na zakup do najbliższego piątku. Jednak oferta nie była ograniczona czasowo i w tej samej postaci zaczynała się w każdy poniedziałek. Wprowadzeni w błąd konsumenci mogli dokonać zakupu, na który by się nie zdecydowali gdyby nie zachęciła ich do tego reklama darmowej dostawy. W ten sposób sklep starał się przyciągnąć klientów od czerwca 2012 roku aż do lutego 2013 roku.
Prezes UOKiK uznała, że była to nieuczciwa praktyka rynkowa, a spółka Euro Net naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Przedsiębiorca został ukarany kwotą 515 365 zł i zaprzestał stosowania zakwestionowanych praktyk. Decyzja nie jest prawomocna.

(28.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.