Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 16, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KER: Dwie kobiety z mężczyzną w łóżku to zdrada (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Hoop Coli z mężczyzną wskakującym do łóżka, w którym znajdują się już dwie kobiety, trywializuje zdradę i utrwala negatywne stereotypy.

W spocie reklamowym napoju Hoop Cola widzimy wracającego do domu mężczyznę, który zastaje swoją partnerkę w dwuznacznej sytuacji. Podnosi kołdrę i widzi, że w łóżku obok siebie leżą dwie kobiety. Mężczyzna dołącza do nich. Reklamę podsumowuje hasło "Moc pełnej tolerancji".
Kampania przygotowana przez agencję Hand Made realizowana była w głównych kanałach telewizyjnych i w Internecie.
Autorzy skargi uznali, że jest ona szkodliwa dla dzieci, trywializuje problem zdrady i oszukiwania bliskiej osoby. Ponadto - zdaniem skarżących - reklama ukazuje ryzykowne zachowanie seksualne, które może zostać odebrane przez młodych ludzi jako godne naśladowania.
Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na te zarzuty, wyjaśniając, że spot "Moc pełnej tolerancji" jest częścią kampanii angażującej Wilqa - postać z komiksu, która charakteryzuje się kontrowersyjnym poczuciem humoru i ciętym językiem. Wilq został bohaterem marki w kwietniu br., stąd też spot i konwencja tej kampanii. Zdaniem Hoop Coli w reklamie nie ma gorszących treści, a autorka skargi dopuściła się nadinterpretacji spotu.
KER uznała jednak, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie jest zgodna z dobrymi obyczajami. W opinii zespołu orzekającego spot trywializuje relacje międzyludzkie i deprecjonuje utrwalone wzorce społeczne, a także powiela negatywne stereotypy.

DR

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.