Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 16, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aflofarm wycofuje reklamy z telewizji

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska wraca z reklamami do radia, bo nie jest zadowolona z działań w telewizji.

Przez wiele lat strategia marketingowa Aflofarmu zakładała największe inwestycje w reklamę radiową. W mediaplanach większości marek należących do tej firmy dominowało radio. Koncern wybierał jedną stację radiową, w której inwestował najwięcej, a inne stacje były uzupełnieniem. Na początku ub.r. najwięcej na reklamę Aflofarm wydawał w RMF FM (kilkadziesiąt mln zł miesięcznie), a w innych rozgłośniach, np. w Radiu Zet i stacjach Agory - po kilka milionów złotych.
Aflofarm najpierw ograniczył współpracę z RMF FM - w sierpniu 2012 roku nie wyemitował tam już żadnej reklamy, ale zwiększył wydatki reklamowe w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory i w rozgłośniach Eurozetu.
Potem nagle firma ograniczyła niemal do zera swoją obecność reklamową w rozgłośniach radiowych. Jacek Furman, prezes zarządu Aflofarmu odpowiadający za marketing, nie komentował wówczas powodów zmiany strategii.
Jednak gdy firma redukowała wydatki w radiu, zwiększała je w telewizji. Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement wynika, że w lipcu ub.r. Aflofarm  zainwestował w reklamę telewizyjną 37,7 mln zł, a w sierpniu - 59,4 mln zł. Wydatki cennikowe Aflofarmu na reklamę w telewizji w całym 2012 roku wyniosły 654,4 mln zł. Było to o 73,6 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Firma zwiększała wydatki na reklamę w telewizji także jeszcze w tym roku. Od stycznia do września br. cennikowo wydała w kanałach telewizyjnych 574,7 mln zł.
Jednak pabianicka spółka znów zmienia strategię. Ponownie zaczyna więcej inwestować w radio. W lipcu br. zostawiła w rozgłośniach 46,8 mln zł (o 195,9 proc. więcej, niż rok wcześniej). Z naszych informacji wynika też, że Aflofarm znów najwięcej wydaje w stacjach należących do Grupy RMF. I tak np. na reklamę szamponu DX2 firma wydała (wg danych cennikowych Kantar Media) w sierpniu br. w RMF FM 263,6 tys. zł, a w Radiu Zet - 246,9 tys. zł. We wrześniu było to odpowiednio: 806,1 tys. zł i 246,9 tys. zł. Przedstawiciele Grupy RMF nie komentują warunków współpracy z reklamodawcą.
Jacek Furman mówi wprost: - W związku z brakiem osiągania zadowalających parametrów mediowych w telewizji postanowiliśmy zwiększyć wydatki na radio.
Szczegółów nowej strategii mediowej Furman jednak nie zdradza. (BG)

(16.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.