Instagram rozpoczyna sprzedaż reklam
Należący do Facebooka serwis zdjęciowy Instagram trzy lata po uruchomieniu wprowadza reklamy.
Na blogu Instagram.com poinformowano, że w serwisie sukcesywnie będą wprowadzane reklamy - proces potrwa kilka miesięcy, na początek obejmie rynek w Stanach Zjednoczonych. Reklamy - w formie fotografii i krótkich wideo, jakie w serwisie może zamieścić każdy użytkownik - mają być oznaczone. Użytkownicy serwisu będą mogli ukrywać niektóre z reklamówek.
Instagram kupiony w kwietniu ub.r. przez Marka Zuckerberga ma już ponad 150 milionów aktywnych użytkowników.
- Można było się spodziewać, że prędzej czy później reklamy na Instagramie się pojawią. Jednak jeśli ów eksperyment zostanie przeprowadzony nazbyt drastycznie, dynamika wzrostu użytkowników ulegnie zahamowaniu, a w jeszcze czarniejszym scenariuszu może nastąpić ich gwałtowny odpływ - komentuje Daniel Przygoda, social media projekt manager agencji K2. I dodaje: - Ale to pieśń przyszłości i przewidywanie, które wcale nie musi się spełnić. Wszystko zależy od tego, czy twórcy Instagrama zadbają o to, żeby owe treści były faktycznie dopasowane do specyfiki serwisu oraz do oczekiwań i przyzwyczajeń jego odbiorców.
- Jeśli Instagram zostanie zalany dużą ilością kiepskiej jakości reklam, to przestaną one spełniać swoją rolę, bo ludzie będą je zwyczajnie ukrywać, a przy zbyt dużym natężeniu zrezygnują z korzystania z serwisu - mówi Przygoda. Pełną jego opinię zamieszczamy na Press.pl.
DR