Porównawcza kampania Okocimia Zagłoby
13.01.2006, 09:44
Carlsberg Polska SA, właściciel marki piwa Okocim Zagłoba, reklamuje je, porównując zawartość ekstraktu z konkurencyjnymi: Tyskim, Lechem i Żywcem. To pierwsza reklama porównawcza piwa na polskim rynku skierowana do konsumentów.
Jest ona częścią kampanii prowadzonej w prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej w południowo-wschodniej Polsce, a przygotowanej przez agencję Saatchi & Saatchi i dom mediowy Media Direction OMD. Reklama porównawcza do tej pory ukazała się 6 i 9 stycznia w prasie regionalnej, m.in. w ”Gazecie Krakowskiej”, „Dzienniku Polskim”. Widać na niej piwo – Lech, Tyskie (Kompania Piwowarska SA), Żywiec (Grupa Żywiec SA) oraz Zagłobę. Nad każdą butelką widnieje procentowa zawartość ekstraktu - Zagłoba ma najwyższą. Całość opatrzona jest hasłem: ”A ile ekstraktu ma Twoje piwo?” i komentarzem: ”Są tacy, którzy myślą, że wszystkie piwa jasne pełne są teraz takie same. To nieprawda. Wystarczy spróbować Zagłoby. Różnica jest wyraźna i wynika przede wszystkim z zawartości ekstraktu. (...) Spróbuj, a zrozumiesz, czym różni się Zagłoba od innych marek, które piłeś dotychczas”. Carlsberg jest pierwszym browarem w Polsce, który użył reklamy porównawczej (kilka miesięcy temu Kompania Piwowarska SA wykorzystała porównanie w materiałach promocyjnych dla handlowców powołując się na dane AC Nielsen, z których wynikało, że Tyskie ma największy udział w rynku na tle kilku innych marek), ale do tej pory nie korzystano z tego typu działań w kampanii kierowanej do szerszej grupy konsumentów. - Chcieliśmy, by ekstrakt stał się wyróżnikiem naszej marki – mówi Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska. Dodaje, że wybierając porównywane marki, kierowano się podobną zawartością alkoholu. Konkurenci, choć przyznają, że reklama nie kłamie, mają zastrzeżenia. - Mówienie o ekstrakcie nie jest całą prawdą o piwie – zwraca uwagę Elizą Panek, rzeczniczka prasowa Grupy Żywiec SA. Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej SA: - Ekstrakt nie jest wyznacznikiem jakości piwa. Konkurenci nie zdradzają, czy podejmą jakieś kroki wobec Carlsberga. Grupą docelową kampanii Zagłoby są mężczyźni w wieku 26-49 lat.(MŁ, 13.01.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










