Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 27, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Charaktery” zmieniają się (wideo)

Najbliższe wydanie "Charakterów" będzie miało dwie okładki: w starym layoucie i nowym

Dominique Roynette opracowała zmiany w szacie graficznej miesięcznika "Charaktery". Efekt jej pracy będzie można zobaczyć w wydaniu magazynu, które ukaże się 1 października. Dominique Roynette była dyrektor artystyczną „Libération”, „Le Monde” i „Gazety Wyborczej”.

"Charaktery" używają teraz nowego logotypu - przygotowano go w dwóch kolorach: białym i czarnym. Zastosowano w nim prostą czcionkę Handel Gothic EU. Font ten używany jest też w tytułach artykułów miesięcznika.
W magazynie zmieniono układ kolumn – podstawowym jest teraz podział na dwie szpalty, między którymi zachowano wąską przestrzeń. Nowe działy w piśmie to: Praktycznie – psychologia do zastosowania w życiu codziennym, Teoretycznie – prezentuje najnowsze światowe i polskie badania psychologiczne, I-akcenty – dział pozapsychologiczny. Nawigację ułatwiają szerokie i kolorowe górne paginy, ich nazwy, opisujące zawartość danego artykułu – współgrają z tytułem.
Nowy numer „Charakterów” będzie miał dwie okładki - ze starym logotypem w pierwszej odsłonie i nową kreacją pod spodem.
Tak o zmianach informuje Bogdan Białek, redaktor naczelny i twórca „Charakterów”:
Przygotowana przez Dominique Roynette ciepła i stonowana paleta kolorów sprawia, że pismo jest delikatne i przyjemne w odbiorze. Podstawą ilustracji nowych „Charakterów” będą obecnie rysunki i grafika. Choć nowe „Charaktery” są całkiem inne od tych, do których czytelnicy się przyzwyczaili, w pewien sposób wracamy „do korzeni”. Znowu będziemy łączyć wiedzę i sztukę, poszukując ciekawych i ważnych tematów, ale również wyjątkowych ilustracji. W tym numerze na łamach magazynu goszczą znakomici młodzi polscy ilustratorzy.
"Charaktery" ukazują się od 1997 roku. Wdyawca podaje, że sierpniowe wydanie sprzedało się w nakładzie ponad 47 tys. egz. Październikowe będzie miało nakład 74 tys. egz. Cena i objętość się nie zmienią. Zmiany graficzne wspiera kampania promocyjna w punktach sprzedaży Kolportera, HDS-u i Empiku.
Zmienioną formę graficzną będą też miały „Charaktery” w wydaniach na tablety, które dostępne są w App Store, Google Play i Samsung Apps. Wkrótce wydawca wprowadzi formaty ePUB i mobi.

Impresja filmowa z pracy nad nową makietą „Charakterów”

(27.09.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.