Ranking najlepiej oglądanych programów kulinarnych
(fot. Piotr Król)
Najwięcej widzów spośród programów telewizyjnych, których uczestnicy rywalizują w gotowaniu, gromadzi „MasterChef” w TVN. Z kolei pod względem udziału w rynku wygrywa program „Ugotowani” tej stacji.
Z danych Nielsen Audience Measurement za okres 1-25 września wynika, że emitowany w niedziele o 20 „MasterChef” przyciąga średnio 2,62 mln widzów. Drugi pod względem widowni jest program „Ugotowani” z wynikiem 2,35 mln (emisja w niedziele o 18, także TVN). Dalej plasuje się wprowadzony w jesiennej ramówce Polsatu show dla profesjonalnych kucharzy pt. „Top Chef”, który w środy o 20.35 gromadzi średnio 1,7 mln widzów (program wystartował dopiero 11 września). Stawkę zamyka zaś program TVP 1 pt. „Sąsiad na widelcu” ze średnią widownią 914 tys. osób (soboty o 18.25).
Natomiast pod względem udziału w rynku prowadzą „Ugotowani” TVN – zarówno w grupie ogólnej z wynikiem 20 proc., jak i w komercyjnej 16-49 z udziałem 27,5 proc. Drugie miejsce w obu grupach zajmuje show „MasterChef” ze średnim udziałem 16,6 proc. w grupie ogólnej i 22 proc. w komercyjnej. Dalej plasują się „Top Chef” - 11,5 proc. (15,6 proc. w grupie 16-49) i „Sąsiad na widelcu” - 9,5 proc. (7 proc.).
| Wyniki głównych programów kulinarnych w okresie 1-25 września | |||||
| Wszyscy (4+) | Grupa 16-49 | ||||
| Program | Stacja | widownia | udział | widownia | udział |
| Masterchef | TVN | 2 616 191 | 16,64 proc. | 1 419 505 | 21,97 proc. |
| Ugotowani | TVN | 2 352 379 | 19,99 proc. | 1 265 254 | 27,5 proc. |
| Top chef | Polsat | 1 695 473 | 11,53 proc. | 982 193 | 15,6 proc. |
| Sąsiad na widelcu | TVP 1 | 913 631 | 9,46 proc. | 245 264 | 6,98 proc. |
RUT










