KER: reklama Night Clubu Libido narusza zasady obyczajowości
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama klubu nocnego Libido jest niezgodna z dobrymi obyczajami.
Chodzi o radiową reklamę warszawskiego klubu Libido, która emitowana była m.in. w radiu Planeta FM. Autorka skargi uznała, że reklama jest seksistowska i zachęca mężczyzn do zdrady. Określiła ją jako niesmaczną i obłudną.
Przedstawiciele klubu odpowiedzieli na te zarzuty, uznając, że w spocie nie było obraźliwych, nieprzyzwoitych i nieetycznych treści. Właściciele podkreślili, że stacja radiowa również nie miała wątpliwości co do emitowanej reklamy. Poinformowali też, że od maja kampania nie jest prowadzona.
KER uznała, że reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy. W opinii komisji reklama ta nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem zespołu orzekającego, spot trywializuje relacje międzyludzkie i nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych.
Jednocześnie KER nie dopatrzyła się w reklamie elementów, które zawierają treści dyskryminujące i te zarzuty oddaliła.
DR










