"Świat się kręci" mimo zmian wciąż przegrywa z konkurencją
"Świat się kręci" prowadzi Agata Młynarska.
Po wprowadzeniu większej dawki tematów społecznych i informacyjnych nowy program TVP 1 pt. "Świat się kręci" nie poprawił wyników oglądalności.
Program, należący do gatunku infotainment, jest emitowany w dni powszednie w godz. 18.30-19.15, a prowadzi go Agata Młynarska, która przeszła do Jedynki z Polsatu. Po pierwszych czterech odcinkach pokazanych na początku września, w których dominowały tematy kulturalne, średnia widownia programu wynosiła 900 tys. osób, a udział w rynku 8,7 proc. w grupie ogólnej i 5,2 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Jak informowaliśmy, "Świat się kręci" krytykowali też internauci. Dyrekcja Jedynki zapowiedziała wtedy wprowadzenie większej dawki informacji, publicystyki i zagadnień społecznych.
Zmiany nie przyciągnęły jednak przed telewizory większej widowni. W minionym tygodniu (od poniedziałku do czwartku) widownia poszczególnych odcinków wahała się od 700 tys. do 830 tys. osób (średnio – 790 tys.), a udział w rynku nie przekroczył 8,1 proc. (średnia za cztery dni wyniosła 7,3 proc.). Od debiutu 2 września program "Świat się kręci" przyciąga średnio 800 tys. widzów i osiąga 7,8 proc. udziału w rynku (5,1 proc. w grupie komercyjnej), przegrywając z konkurencją - liderem pasma w obu grupach jest Polsat, emitujący serial "Pierwsza miłość" (odpowiednio 21 proc. i 23,1 proc. udziału w rynku).
– To trudny projekt – mówi o programie Piotr Radziszewski, dyrektor TVP 1. – Wciąż obserwujemy wyniki minutowe, by jak najlepiej dobierać tematy do rozmów z zapraszanymi gośćmi. Z tej analizy wynika, że zwiększenie dawki zagadnień społecznych było dobrym ruchem. Żal mi tylko Agaty Młynarskiej, że musi czytać te wszystkie wpisy w Internecie – dodaje.
Dane Nielsen Audience Measurement.
RUT










