Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 13, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polakom przeszkadzają szpetne reklamy

Wyniki badania TNS Polska o reklamie w przestrzeni publicznej można przeczytać na muralu w Warszawie (fot. DR)

Polacy są zmęczeni komunikacją marketingową w miejscu zamieszkania i gotowi są przyjąć nowe regulacje dotyczące reklam zewnętrznych - wynika z raportu TNS Polska na temat stosunku Polaków do przestrzeni publicznej.

Polacy przywiązują dużą wagę do wyglądu otoczenia - aż 82 proc. respondentów uznało, że jest ono ważne. Zdaniem blisko jednej trzeciej przestrzeń w polskich miastach i wsiach jest chaotyczna, a niemal połowa ów chaos dostrzega w pobliżu polskich dróg. Do tego stopnia dokuczają nam nieestetyczne reklamy zewnętrzne, że w większości jesteśmy przekonani, iż potrzebne są regulacje, które zapewnią większy ład w krajobrazie - opowiedziało się za tym 78 proc. badanych. Natomiast 77 proc. jest zdania, że władze miasta powinny zatwierdzać lokalizację i rozmiar wszystkich reklam zewnętrznych. Niemal trzech na czterech pytanych postuluje też ograniczenie ich liczby.
Z drugiej strony, mimo zmęczenia szpecącymi miasta reklamami, 77 proc. badanych pozwoliłoby umieścić reklamę na swoim budynku w zamian za wynagrodzenie.
Respondenci przyznają, że dobra reklama może urozmaicić przestrzeń publiczną, ale ich zdaniem większość reklam widocznych w Polsce jest nieciekawa i na niskim poziomie. Zdaniem badanych prestiż reklamowanego produktu najbardziej może podnieść reklama namalowana na ścianie budynku, reklama w wiacie przystankowej i na billboardach. Najbardziej przeszkadzają zaś reklamy na siatkach rozwieszanych na fasadach budynku i foliowe banery.
Janusz Sepioł, senator z grupy przygotowującej ustawę o ochronie krajobrazu, tłumaczył na wczorajszej konferencji prasowej, że dokument wprowadza zamiany ważne z punktu widzenia reklam. - Jedną z najważniejszych nowych regulacji jest przyznanie władzom gminnym prawa co do warunków rozmieszczania reklam. Samorządy będą mogły przyjmować uchwały regulujące rozmiary reklam, ich gabaryty, standardy jakościowe czy materiały, z których zostaną wykonane - wyjaśniał senator. Podkreślał, że nie jest to ustawa antyreklamowa. - Reklama jest ważnym elementem życia współczesnego społeczeństwa i gospodarki, ale taka liczba reklam wprowadza chaos - zaznaczył.
Instytut TNS Polska przeprowadził badanie w czerwcu br. na na próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat. Główne wyniki badania TNS Polska wspólnie z Good Looking Studio zamieścili na mierzącym 207 metrów muralu na warszawskim Powiślu.

DR

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.