Codzienna nowość TVN potrzebuje czasu, aby zyskać widownię
(fot. www.youtube.com/user/tvnpl)
Dane oglądalności pierwszych czterech wydań telenoweli hybrydowej "Wawa Non Stop" w TVN wykazują, że widownia programu spada z odcinka na odcinek.
"Wawa Non Stop" zadebiutowała w ramówce tydzień temu - w poniedziałek. Program emitowany jest o godz. 18. Pierwszy odcinek oglądało średnio 1,16 mln widzów (10,02 proc. udziału w rynku, 12,36 proc. w grupie komercyjnej), drugi - 1,06 mln (10,9 proc.; 14,48 proc.), trzeci - 945,5 tys. (11 proc.; 12,86 proc.), a czwarty - 793,3 tys. (9,36 proc.; 10,62 proc.).
Średnio nowa produkcja TVN przyciąga 989,9 tys. widzów, dając w tym czasie stacji 10,32 proc. udziału w rynku. Liderem pasma jest Polsat - 18,9 proc. TVP 2 osiąga w nim 13,52 proc., a TVP 1 - 12,97 proc. Jednak w grupie komercyjnej TVN jest już na drugim miejscu z udziałem wynoszącym 12,6 proc. Najwyższy udział osiąga Polsat - 21,84 proc. (TVP 2 - 10,03 proc., TVP 1 - 8,12 proc.).
Przed rokiem (w dniach 3-6 września) TVN w paśmie, w którym obecnie nadawana jest "Wawa Non Stop", miał 1,8 mln widzów (19,02 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej - 18,42 proc.).
- Nie są to wyniki, które by nas zadowalały, ale też nie nastawialiśmy się, że od pierwszego tygodnia będziemy odnosić sukcesy - komentuje Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Każdy codzienny program, zwłaszcza w popołudniowych pasmach, potrzebuje czasu na inkubację. To na pewno nie jest kwestia dni, ale tygodni, a nawet miesięcy - tłumaczy Czaja.
"Wawa Non Stop" przypomina pozycje z gatunku scripted docu, czyli niskobudżetowe cykle, w których grają amatorzy. Różni się tym, że w każdym odcinku przedstawiany jest ciąg dalszy historii opowiedzianej w poprzednim. Bohaterowie "Wawy" to dziewięć osób mieszkających w domu odziedziczonym przez jedną z nich. Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN, na sierpniowej prezentacji ramówki stacji nazwał tę produkcję "Big Brotherem" ze scenariuszem. Wątki programu są wymyślone, ale uwzględniają prawdziwe doświadczenia bohaterów i ich cechy.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
KOZ










