Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 03, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orange prowokuje na Dworcu Centralnym

Reklama Orange na Dworcu Centralnym w Warszawie (fot. DR)

Na warszawskim Dworcu Centralnym rozwieszono billboard sugerujący, że obsługa dworca i PKP nie są w dobrej kondycji. To akcja teaserowa Orange Polska. Eksperci podejrzewają, że akcja nie mierzy w PKP.

W centrum Warszawy, na głównej ścianie Dworca Centralnego, rozwieszono czarny plakat, na którym zamieszczono hasła: "ale nie mam wydać", "ale jest kolejka", "ale to będzie kosztowało", "ale odjechał", "ale to potrwa", "ale już za późno". Takie hasła umieszczone na głównym dworcu kolejowym Warszawy budzą skojarzenia z usługami PKP, które nie cieszą się uznaniem pasażerów.
Kampania jest akcją teaserową Orange Polska. - Tradycyjnie nie komentujemy naszych planów marketingowych - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.
Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP informuje, że działania reklamowe Orange mają charakter ogólnopolski i zapewnia, iż hasła na billboardach nie odnoszą się do warszawskiego dworca. - W połowie września layout zostanie zmieniony i będzie on rozwinięciem obecnego przekazu - mówi Grzduk.
Jakub Załuska, strateg z agencji Focus Advantage, podkreśla, że ryzykownym jest oceniać teaser kampanii, nie znając jej planów. - To równie dobrze może być przemyślany, jak i słaby pomysł - mówi Załuska. Podejrzewa celową prowokację. - Obie strony mogą być świadome tej prowokacji, mając już w zanadrzu wspólne rozwiązanie problemów, np. nową usługę mobilną - przewiduje Załuska.
Jednak według Karola Świtały, partnera Clue PR, ta reklama może tylko dołożyć cegiełkę do obecnego wizerunku PKP. - Od lat utrwalany jest w naszych oczach siermiężny, barejowski obraz kolei - mówi Świtała.
Maciej Łapczyński, client service director agencji John Pitcher, uważa, że nośnik reklamowy na warszawskim dworcu nie jest wymierzony w PKP. - Wcale nie jestem przekonany, że hasła – jakby kontekstowe nie były – uderzają bezpośrednio w PKP jako takie, a kampania była wymierzona w PKP i znacząco wpływała na ich wizerunek.
PKP i Orange podejmują wspólne inicjatywy, jak Orange Kino Letnie. Nie sądzę, aby to było celowe działanie, a raczej copywriterska zbieżność skojarzeń. Oczywiście reveal tej kampanii może się okazać zupełnie nieprzewidywalny i zaskakujący, ale od tego są teaserowe kampanie – komentuje Łapczyński. - Ufam, że nie ma tu żadnej złośliwości, a raczej sprytne połączenie prestiżowej lokalizacji nośnika, kontekstowej zabawy językiem i konkretnej usługi bądź oferty operatora – dodaje.

DR

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.