Ringier Axel Springer Polska i Onet tworzą wspólną strukturę reklamową
W czwartym kwartale br. ma rozpocząć działalność spółka Media Impact Polska, która będzie łączyć sprzedaż reklam w mediach wydawnictwa Ringier Axel Springer i portalu Onet.pl.
W Media Impact Polska Grupa Onet.pl i Ringier Axel Springer Polska będą miały po 50 proc. udziałów. W zarządzie ze strony Onetu zasiądą zastępca dyrektora generalnego i dyrektor ds. kluczowych klientów i sprzedaży agencyjnej Maciej Kossowski, dyrektor operacyjny Justyna Duszyńska, a ze strony Ringier Axel Springer Polska - dyrektor sprzedaży specjalnej Mariusz Wąsiński. Dyrektorem generalnym firmy zostanie osoba z zewnątrz obu spółek.
– Chcemy wykorzystać kompetencje obu struktur sprzedażowych, tworząc dodatkowe wartości, które zaoferują klientom większy zasięg i jedną ofertę dostępną w tym samym miejscu – tłumaczy Roman Szczepanik, dyrektor komunikacji korporacyjnej i HR Springera. – Celem połączenia nie jest prosta redukcja kosztów – zapewnia. Jednak firmy nie informują, czy zespół sprzedażowy obu spółek będzie objęty redukcją stanowisk.
W portfolio Ringier Axel Springer Polska znajdują się takie tytuły jak: "Newsweek Polska”, "Fakt”, "Przegląd Sportowy” i "Forbes Polska”, a także witryny internetowe, które w czerwcu br. odwiedziło ponad 6 mln internautów. Serwisy internetowe Grupy Onet.pl w tym samym miesiącu odwiedziło ponad 14,3 mln internautów.
We wrześniu ub.r. spółka Ringier Axel Springer Polska AG przejęła 75 proc. udziałów w portalu Onet.pl za 956,25 mln zł. W marcu br. biura reklamy obu wydawnictw wprowadziły kilkanaście wspólnych pakietów reklamowych. (AT, PR)
(29.08.2013)










