Aflofarm liderem wydatków reklamowych w mediach
Firma farmaceutyczna Aflofarm była w pierwszej połowie br. największym reklamodawcą w mediach - wynika z danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Aflofarm pozostaje liderem wydatków reklamowych na polskim rynku, mimo że ogranicza inwestycje na wsparcie swoich produktów. W pierwszych sześciu miesiącach br. firma ta wydała 14,9 proc. mniej (422,7 mln zł) niż w tym okresie ub.r.
Na drugim miejscu pod względem wydatków reklamowych jest Unilever Polska, który zostawił w mediach 252,7 mln zł (9,5 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r.). Trzecie miejsce zajmuje PTK Centertel (operator sieci Orange) - 201,1 mln zł (spadek o 37,1 proc.).
Kolejne pozycje należą do: Procter & Gamble Polska - 195,6 mln zł (wzrost o 7,8 proc.), Lidl Polska - 171,1 mln zł (wzrost o 42,1 proc.), T-Mobile - 170,9 mln zł (spadek o 41,4 proc.), L'Oreal Polska - 170,4 mln zł (wzrost o 12,3 proc.), Polkomtelu - 168,8 mln zł (spadek o 4,2 proc., Nestle Polska - 160,2 mln zł (wzrost o 30,1 proc.).
Z danych Kantar Media wynika, że wydatki na reklamę we wszystkich mediach wzrosły w pierwszej połowie br. o 7 proc. - do ok. 12,2 mld zł (w porównaniu z tym okresem 2012 roku). (BG)
(31.07.2013)










