KER: reklamy Theraflu i Wzrostanu mogą wprowadzać w błąd
Reklama Wzrostanu dyskryminuje osoby o niskim wzroście, a kampania Theraflu wprowadza w błąd - orzekła działająca przy Radzie Reklamy Komisja Etyki Reklamy.
KER rozpatrywała skargi na telewizyjną reklamę preparatu Wzrostan (Aflofarm Farmacja Polska) i Theraflu (Novartis Poland).
Według KER spot reklamowy Wzrostanu jest obraźliwy i dyskryminuje osoby o niskim wzroście. Pokazanie w reklamie dziecka o niskim wzroście, w kontekście użytego przez fotografa w stosunku do tego dziecka zwrotu typu „ej mały, przejdź do przodu, bo cię nie widać", świadczy o lekceważącym traktowaniu tego dziecka. Według KER reklama może wprowadzać konsumentów w błąd przekazem wizualnym, pokazując efekty działania suplementu diety w postaci wzrostu dziecka. Dodatkowo nadużywa zaufania odbiorców i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz narusza dobre obyczaje.
W przypadku marki Theraflu KER rozpatrywała - zgodnie ze złożoną skargą - użycie w reklamie tego produktu hasła "Theraflu nr 1 na grypę". Komisja uznała, że produktowi przypisano cechy, na poparcie których Novartis nie przedstawił wystarczających dowodów.
Zdaniem KER poprzez użycie tego rodzaju hasła w kampanii reklama może wprowadzać konsumentów w błąd i nadużywać zaufania odbiorców oraz wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.
BG










