KER: reklama Desmoxanu wprowadza w błąd
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama produktu pomagającego w rzuceniu palenia - Desmoxan (Aflofarm-Farmacja Polska) - jest niezgodna z Kodeksem etyki.
Chodzi o emitowany w telewizji i Internecie spot reklamowy Desmoxanu. Zdaniem autora skargi - firmy Johnson & Johnson Poland - hasła reklamy: "1 opakowanie to pełna kuracja uwalniająca od nałogu", "Cel: od palacza do wolnego człowieka w 25 dni", "By rzucić, wystarczyło jedno opakowanie Desmoxanu" wprowadzają w błąd, bo gwarantują natychmiastowe zwalczenie nałogu. Ponadto według firmy spoty Desmoxanu są niedozwoloną reklamą porównawczą i podając, że nie zawierają nikotyny, deprecjonują inne środki antynikotynowe, w tym produkt oferowany przez Johnson & Johnson - Nicorette.
Aflofarm uznał skargę za bezzasadną, podając, że zawarte w hasłach reklamowych obietnice są prawdziwe. Zdaniem firmy informacja, że w swoim składzie Desmoxan nie zawiera nikotyny, jest obiektywna, istotna dla konsumenta i nie jest reklamą porównawczą.
Zespół orzekający uznał jednak, że oceniana reklama narusza Kodeks etyki reklamy. KER nakazała firmie wprowadzenie zmian.
DR










